Re: kde sehnat netypický potenciometr

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Únor 21 13:59:31 CET 2022

Ahoj,

když máš stmívač na fotce, tak ho asi máš, takže proč neudělat stmívač na nové desce takový, který bude používat stávající potenciometr a vypínače?

A pokud se ti to vymkne, tak ten stmívač se dá koupit jako náhradní díl:
https://www.rajsvitidel.cz/stmivac-et0451-ke-stojaci-lampe-85971/

---------- Původní e-mail ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 21. 2. 2022 12:47:23
Předmět: kde sehnat netypický potenciometr

    Dobrý den,

    pustil jsem se do úpravy stojací
        lampy Massive. Byla tam nějaká 250W halogenka, která se přes
        stmívač používala tak, že skoro nesvítila a jen topila.
        Předělávám to na ledky a narazil jsem na problém s
        potenciometrem. Je tam potenciometr s vypínačem, má závit 9 mm
        (všechny potenciometry, co jsem viděl s 6 mm hřídelkou mají 10
        mm) a drážkovanou hřídelku, která má sice průměr 6 mm, ale jiné
        drážkování, že knoflík z lampy na obyč. potenciometr nenasadím.
        Na lampě je matička ve formě trubičky s drážkovaným rantlem,
        která se našroubuje na závit potenciometru. U jednoho světla byl
        potenciometr a vypínačem, u druhého jen vypínač ve formě
        "potenciometru" bez dráhy a jen s tím vypínačem. Obrázek je tady
        https://vaelektronik.cz/fotky/potenciometr.jpg

    Nevíte, kde takový potenciometr
        sehnat? Ideálně lineární 10 - 100 KOhm a s vypínačem?

    Anděl