PIC16F15323 timer clock source

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Únor 21 10:28:47 CET 2022

Ahoj,

trochu jsem doufal, že se mi podaří udělat nastavení, kdy 32768 bude připojený jako zdroj pro timer a některý z interních bude použitý pro běh programu. Dovedu si představit první polovinu - tedy procesor se rozběhne na 32768, pak si přepne hodiny na HFINTOSC. Ale nevím, jak přiřadit nějakému timeru ten LP-EXTOSC.

Nejvíc mne mate první odstavec v kapitole 26.7 - Timer1 Operation During Sleep, kde se píše, že pokud je zdrojem hodin krystal, tak timer běží a je schopen probudit procesor.

Takže si asi udělám oscilátor venku a přivedu ho na T1CKIPPS.

Jindra

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 21. 2. 2022 0:08:47
Předmět: Re: PIC16F15323 timer clock source

[preposielam]

Ahoj,

presiel som si par datasheetov a skutocne ten Tvoj typ nema dva oscilatory.
Konfiguraciu, ktoru chces Ty, musis v tych novych typoch hladat v
datasheete ako "SOSC", to je 32kHz krystal pre periferie, a v tomto pripade
ako rychly oscilator pouzit niektory z vnutornych HFINTOSC alebo LFINTOSC.
Tie vnutorne maju presnost +-1%, takze by sa mali hodit aj na seriovu
linku. Tie nove typy mozu mat len 1 krystal, ked teda dobre rozumiem tomu
datasheetu. Inak nahrada za 16f628 je 16f1844x. Tie nove PIC uz nemaju dva
oscilatorove bloky ako tie stare, tie ich mali dva, pre TMR1 a hlavny OSC.
Dufam, ze tym datasheetom rozumiem dobre...

A.

Ahoj,

když už se tady øeší ty hodiny, tak jsem chtìl dokonèit jeden odložený
projekt. Na starých PICech (dejme tomu PIC16F628) bylo možné použít
krystal pro Timer1. To bylo výhodné, že èlovìk použil interní oscilátor
pro bìh procesoru "rychle a nepøesnì" a krystal z digitálek (32 786Hz)
pro "pomalu a pøesnì".

Teï jsem hledal tuhle možnost na PIC16F15323 a nìjak se mi nedaøí. Chápu
to správnì, že si musím buï použít jeden krystal pro celý procesor, nebo
si venku poskládat invertor a do procesoru si pustit až hotový obdélník?

Díky