Re: HDMI - uživatelské rozlišení, výstup bitmapových grafických dat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Únor 20 20:58:33 CET 2022

Když už jsem tady napsal dotaz, tak napíšu výsledek jak jsem to nakonec
udělal.

Budu to provozovat na Linuxu.
Na tom Linuxu vůbec nejedou X.
I bootovací hlášky na displej jsem potlačil, takže displej je prostě
prázdný (s malou výjimkou, viz dále).
Zobrazení dat pak dělám přímo přes framebuffer, tj. přes device /dev/fb0.

Export dat z Eagle jsem udělal přes EPS, neboli Embedded PostScript (v
Eagle driver EPS).
Normálně na papír to dělám přes běžný PostScript (driver PS). Ale ten s
výstupem zachází jako s papírem, tak k tomu vždy udělá okraje atd.
Znalec PS by to možná nějak ohnul, ale protože je to pro normálního
smrtelníka docela nepochopitelný jazyk, tak jsem to ani nezkoušel.
To EPS to umí vyexportovat jako objekt bez dalšího okolí.

Artwork v EPS pak proženu přes Ghostscript a vyrobím z toho BMP s
přesným rozměrem a umístěním pixelů pro daný displej. Vychází to na
pěkně kulaté číslo 498.0392 DPI.
No a to BMP pak protáhnu napsaným konvertorem, kterým to pošlu do
framebufferu.
Lítá to jak z praku. :-)

Dělám to na maličkém OrangePi One, který jsem nedávno koupil za 100 Kč
po upozornění pana Kuby tady v konferenci. Moc príma hračka.
Je to ale přenositelné, úplně stejně to funguje na velkém PC.

Tak teď jenom aby to OPi zvládlo obsloužit ten mono LCD displej s
podivným rozlišením 1620x2560 bodů.
Ten ještě nemám, je zatím na cestě z Číny.

Mám zatím 2 drobné problémy:
Na tom displeji mi bliká kurzor. Musím se naučit ho vypnout.
A druhý problém je s driverem EPS. Je tam nějaká chyba, neumí
vyexportovat artwork v případě, kdy je zakliknutá volba Mirror. Pak
udělá prázdný obdélník.
Takže zatím artwork pro spodní stranu budu dělat tak, že napřed udělám
mirror celé desky a vyexportuju to jako vrstvu Top. Případně bych mirror
mohl udělat tím svým konvertorem.
Ale stejně už dlouho plánuju přejít konečně na KiCad, tak to je aspoň
další motivace to už konečně udělat. Snad KiCad umí export do EPS nebo
do BMP s přesně definovým DPI.

Jen pro zajímavost - bylo by fajn, kdyby někdo na svém Eagle zkusil
udělat export přes EPS s volbou Mirror. Jestli není chyba jen u mě.

PL