Visual studio - win programy CLR

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Únor 20 14:45:23 CET 2022

Qt to dělá stejně - kód GUI z formuláře je generován do hlavičky. Obecně
v C++ se C-čkové pravidlo, že hlavička by neměla obsahovat výkonný kód
dost ignoruje. Pro jednořádkové metody, které se defaultně inlinují není
celkem divu, pokud používáte šablony tak to ani jinak moc dobře nejde,
ale dneska už se to dostalo do stádia, kdy soubor o pár řádcích
kompilujete desítky sekund, protože vše je v includnutých hlavičkách.
Například API pro LLVM, clang. Prostě to tak je, většinou za to můžou
právě ty šablony, mládež píše všechno v šablonách. Je to hnusné a
nečitelné, ale u velkých projektů zřejmě méně pracné.
Qt se mi líbilo právě proto, že se snaží zachovat původní koncepci
dědičnosti v C++ a šablony využívá jen v míře nezbytně nutné. Připadá mi
to čistší a čitelnější.

Mrazík