Ampermetr, kompenzace

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Únor 19 14:18:19 CET 2022

Tak to co som popisal o presunuti zeme v
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2022-February/548177.html a aj
nakreslil, je samozrejme totalny nezmysel, na urovni trhania diplomu (na
moju obranu, vopred som upozornil, ze som v analogarine diletant, a tiez
sa nikto z pritomnych analogovych guru neozval s vykrikom "VED TO JE
NEBETYCNA BLBOST"!)

Na zmensenie prudu z tranzistora asi staci zobrat nejaky iny nez dobovy
tranzistor, cokolvek s primerane velkou betou. Alebo, mozno este lepsie,
darlington (trebars aj poskladany z dobovych tranzistorov) - ten BE
prechod naviac je lahke vykompenzovat mensou zenerkou, ak je to vobec
potrebne kompenzovat.

A tie zvysne prudy by som asi kompenzoval jednoducho nastavenim na meraku.

wek