Ampermetr, kompenzace

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 17 00:28:06 CET 2022

Fajn, ale potom mozno takto:
- pozor, nie je '723 ako '723, ten uA723 od TI ma minimalne inak zapojeny
vystup, nie som si isty, ci to je jednoduche nahradit resp. upravit obvod.
Povedal by som, ze seriovu zenerku treba vypustit a pouzit tu vnutornu v
tom uA, ale... nie som expert.
- to zapojenie okolo pinu 9 je... podozrive... ine ako v DS k MAA723, a ine
ako by som cakal... ale je to tak aj v "inspiracnom vzore",
http://blog.3b2.sk/igi/file.axd?file=2015/7/Zdroj-BK127.pdf
- mimochodom, "inspiracny vzor" sa dost rozpisuje o bezpecnostnej ulohe
serioveho odporu k pomocnemu zdroju, co tu chyba
- pokusil by som sa odstranit ten 3-10% problem merania prudu presunutim
spojenia "zeme" toho pomocneho zdroja resp. tej 723 pred bocnik,
samozrejme treba odmeriavanie napatia dat za bocnik, vid priloha (to
prerusenie a prepoj vpravo je len kvoli tej nestastnej LEDke indikujucej
nadprud). Ak je max prud 1.8A tym klesne + vystup pod zem MAA723 asi o
1.8V, co treba vykompenzovat na delici, mozno bude stacit zamenit ten 2k7
s 2k2 v oboch vetvach - netusim aky je common-mode rozsah tej MAA723 a ani
aky je vstupny prud. Toto mozno nebude fungovat, ale ja osobne kebyze to
staviam (co teda urcite nebudem), tak si na plosaku necham priestor na
taketo experimentovanie.
- na odmeriavanie prudu sa mozno daju pouzit vacsie odpory v delicoch
(znova netusim aky je vstupny prud do tej MAA741), to by malo dalej znizit
chybu merania prudu

Moli by tu upravu pritomni analogovi experti prosim posudit a okomentovat?

wek