HDMI - uživatelské rozlišení, výstup bitmapových grafických dat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 17 20:10:30 CET 2022

Prosím o nasměrování, případně stručnou nalejvárnu kolem zobrazení
syrových dat na HDMI výstup, asi pod Linuxem.
Pokud by to ale bylo zásadně jednodušší pod nějakým jiným systémem nebo
rovnou na holém HW, tak se rád přizpůsobím.
Stydím se za to, ale jsem v této oblasti techniky naprostý zelenáč.

Oč jde: dříve tady šlo několik vláken o osvitu PCB pomocí UV přes
transparentní LCD displej.
Protože se nenašel nikdo, kdo by byl ochotný to vyzkoušet na nějaké SLA
3D tiskárně, tak jsem do toho musel skočit na blind.
Objednal jsem na Aliepressu převodník HDMI/MIPI a k tomu monochromatický
transparentní LCD displej s MIPI rozhraním.

Prodejce té desky je sice ochotný, ale zcela jazykově nevybavený. Takže
komunikace s ním je velmi obtížná.
Nicméně doufám, že dorazí opravdu to, co bude k danému účelu třeba.

Takže budu mít možnost přes HDMI připojit LCD display s rozlišením
1620x2560 monochromatických bodů.
Ale taky možná 540x2560 barevných bodů, kde každá barva daného bodu bude
jeden monochromatický bod.
Prostě zmatek nad zmatek, žádný rozumný popis k tomu není.

No a teď narážím na své zásadní neznalosti a proto píšu.
Pokud má nějaký grafický chip s HDMI výstupem max. rozlišení 4096x4096 bodů.
Znamená to prosím, že je možné ho nastavit na jakékoli nižší rozlišení?
(na Linuxu)
Nebo se dá volit jen z nějakých předchystaných možností?
Rád bych na to použil desku OrangePi One, kterou jsem teď koupil po
upozornění pana Kuby.
Myslíte, že s ní mám šanci?

A pak druhý amatérský dotaz, tentokrát asi na znalce programování
grafiky na Linuxu.
Mohl by mě někdo nakopnout kolem možnosti poslat na daný HDMI výstup
bitmapovou grafiky v celoobrazovkovém režimu?
Asi by to znamenalo sypat to do nějakého framebufferu, ne?
Myslíte, že se to dá napsat nějak Linuxově-univerzálně, aby to případně
mohlo fungovat jak na nějaké takové integrované desce, tak třeba na PC?
A pokud ano, tak jak?

Je mi jasné, že ty dotazy vypadají jako od naprostého dementa.
Ale fakt nevím, odkud začít.
Daný HW ještě nemám doma, je někde na moři. Rád bych byl aspoň trochu
připravený předem.

Pokud někdo poradí nebo nasměruje, tak velice děkuji předem.
PL