Hodiny Elektrocas

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Čtvrtek Únor 17 10:23:21 CET 2022

Ahoj, no trochu to opravim

od hnaciho mechanizmu...perovnik pripadne zavazove kolo...jde bud primo
nebo jeste pres delici kolo nahon na minutove kolo, ktere neni pevne
spojene osou, na ktere je minutova raficka. Dale to pokracuje pres
mezilehle kolo na stoupaci kolo a pak je nejaky system, ktery to cele
kalibruje...kotva a dale nepokoj, kotva s kyvadlem atd. Tim je cele
soustroji vlastne brzdeno...je to prevod do rychla a na konci staci mala
sila.
Ruckove soustroji je tedy cele vleceno trenim - hodinova rucicka je
vlecena za minutovou vlozenym soukolim 1:12 pripadne 1:24.

Jinak ti balu uprimne zavidim ... tyhle matecni hodiny shanim leta...mam
jen ty mensi s kyvem 0.75s (na videu vpravo a mam je trvale v provozu).
http://www.cncnet.info/galery/hodinky/SH1/20121031_211443.mp4

Kdyby ses jich nedejboze nekdy chtel zbavit dej mi vedet...nebo o nich
nekdo jiny vedel.

Jinak je to v podstate nejmodernejsi konstrukce co se da bezne v
produkci dosahnout...neni tam perovnik a zavazi je jen male s kratkym
periodickym natahovanim. Ty co tu mam jdou v podstate presne ...udelaji
tak 30s za dva roky chodu. Jinak je treba pocitat, ze bez servisu,
vycisteni (tak aspon jednou za 5 let) a namazani (hodinarskyma olejema)
je to zbytecna snaha (treba jen serizeni utisku paky kotvy...a kontrola
pendlperka...kyvadlo pri pohledu shora nesmi delat osmicku). Navic pokud
jdou na sucho probrousi se loziska v plotnach.

http://www.cncnet.info/galery/hodinky/dilna/vysoka_rozpracovanost.jpg

RV