Hodiny Elektrocas

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 16 21:40:53 CET 2022

> ppm sa z nejakeho zahadneho dovodu v metrologii nemoze pouzivat.Vsade je
> uvadzane uV/V, us/s a podobne. Na skoleni v meteorologickom ustave v
> Karlovej Vsi (ako to niekto nazval) nam to obuchavali o hlavu. Kedze
> teraz pracujem v sekcii elektrickej metrologie musim dodrziavat
> konvencie :-)

Beriem na vedomie, ale mne je metrologia rovnako ako aj akakolvek ina
pravnicka zalezitost z hlbky duse odporna, takze budem ppm demonstrativne
pouzivat. Obcas pre pobavenie prihodim promile alebo ppb.

> mimochodom, den ma 86400 sekund (blizko 0.1Ms)

Ano, pre kuchynske pocty je to jedno, takze zaokruhlime na najblizsiu
hodnotu v rade E6 (Jaromir pouzije svoj postup takze jemu v E24' vyjde ze
den ma najblizsie k 0.91Ms; na druhej strane ja aj E6 pokladam za
rozsafnost ked staci E2.5, ale aj tam to vyjde na 0.1Ms).

Rovnako aj rok ma asi 10k hodin (zhodou okolnosti je to presne cislo dost
podobne, len o rad mensie).

> -1.2e-3, alebo -1200 ppm
> mi vychadza 104 sekund. To je viac ako 0.1 s/den :-)

Ja som tym narazal na tu fabricku specifikaciu, tu si uvadzal ze je
0.1s/den. Mimochodom, aj si to nastavil s chybou asi 1ppm.

wek