[OT] bleskosvod k solarum

Sobota Únor 12 20:11:17 CET 2022

A co tam zatlouct uzemňovací tyče? Bylo by to míň práce, než zakopávat
dlouhý pásek. Tuším, že teď norma chce odpor uzemění 8 Ohm, dřív stačilo
16. Když jsem dělal hromosvod k baráku, dával jsem na každou stranu 4
tyče a odpor byl 8,3 Ohm. Bylo zrovna trochu vlhko po dešti a říkal jsem
si, jakou tam mám rezervu. Když jsem barák kolaudoval, bylo zrovna suché
léto a už norma chtěla těch 8 Ohm :-( Od 0,5 do 2,5 m mám písek,
normálně je hladina spodní vody v 1,5m a tehdy byla přes 2 m. Revizák mi
naměřil okolo 50 Ohmů, tak jsem na každou stranu přidával tři
dvoumetrové tyče. Trochu jsem to před dalším měřením zalil a napsal mi
tam 7,9. Prý 7 tyčí hned tak někdo nemá.

Anděl