Re: OT: Dovoz benzínu z PL - je to v legislativě

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Středa Únor 9 21:17:26 CET 2022

"Platná právní úprava připouští na jedno garážové stání pro osobní
automobil maximálně dvacet litrů pohonných hmot a maximálně dvacet litrů
mazadel. Na jedno stání pro nákladní automobil zákon povoluje osmdesát
litrů pohonných hmot a dvacet litrů mazadel. Žádné jiné předměty nejsou
povoleny v garážích skladovat. V hromadných garážích se nesmějí
skladovat ani pohonné hmoty."

Zdroj:
https://www.zelenavlna.cz/garaz-jako-skladiste-pozaru-rodiste-7917831
(zákon jsem teď hned nedohledal)

Převážení paliva v kanystru je také omezené, jedna z výjimek je pro
soukromé osoby a činí 60 l na auto - je to podle bodu 1.1.3.1 Dohody ADR:

"Ustanovení dohody ADR se nevztahují na:
(a) přepravu nebezpečných věcí soukromými osobami, pokud jsou dotyčné
věci baleny pro maloobchodní prodej a jsou určeny pro jejich osobní nebo
domácí použití nebo pro jejich aktivity ve volném čase nebo pro
sportovní činnost, pokud byla učiněna opatření k zamezení úniku obsahu
za normálních přepravních podmínek. Pokud jsou tyto věci hořlavými
kapalinami přepravovanými v opakovaně plnitelných nádobách naplněných
soukromými osobami nebo pro tyto osoby, nesmí celkové množství překročit
60 litrů na nádobu a 240 litrů na dopravní jednotku. Nebezpečné věci v
IBC, velkých obalech nebo cisternách se nepovažují za věci balené pro
maloobchodní prodej;"

Zdroj:
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni-doprava/Nakladni-doprava-a-mezinarodni-osobni-doprava/Nakladni-doprava-(1)/Preprava-nebezpecnych-veci-dohoda-adr/Dohoda-ADR-2021

Podnikatelská přeprava je o kus dále v bodě 1.1.3.3 Dohody ADR:

"Ustanovení dohody ADR se nevztahují na přepravu:
(a) pohonných látek obsažených v palivových nádržích vozidel
provádějících přepravu, určených pro jejich pohon nebo pro provoz
jakýchkoli jejich zařízení používaných nebo určených k použití během
přepravy.
V přenosných nádobách na pohonné látky smí být přepravováno nejvýše 60
litrů na jednu dopravní jednotku. Tato omezení se nevztahují na vozidla
zásahových služeb."

Pozor: V benzíňáku vozit pouze 60 l benzínu, v nafťáku 60 l nafty.

A to nemluvím o vopruzu, když si chci koupit 20 l chlornanu do vodárny.
Ten si oficiálně mohu nechat púouze dovézt proškolenou osobou od
dodavatele. Navíc mohu nově zapomenout na to, že mi "odlejou". Pouze
originál balení.

Standa