[OT] otisky prstu: was [OT] Devadesatky - orlicke vrazdy

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Úterý Únor 8 14:20:17 CET 2022

sam.hw napsal(a):
> Zdravim,
> to mi v devadesatkach jeden velice vysoko postaveny kriminalista rekl, ze je rad za detektivky, co davaji v TV.
> nechapal jsem, tak mi rikal, ze skoro vsichni si rikaji: priznani je polehcujici okolnost (nizsi trest).
> ale ve skutecnosti plati: k cemu se nepriznas, to ti nedokazou. :)

A ještě pokud někoho konkrétně obviníte, půjdete k soudu vy, protože on
se nepřizná. Někoho vyfotíte, ale nesmí to k soudu, PCR navštíví
dotyčného a pokud se sám nepřizná, nic mu nedokážou, ani o té vaší fotce
se nesmí mluvit, jinak jdete do basy vy.

> s tim 'vysetrovanim' jsem mel 'zkusenost': vykradli mi sluzebni dodavku.
> (vynecham ty 2 hodiny cekani v pyzamu na ulci a snahu o ignorovani sprostych nadavek od kriminalistu)
> ukazoval jsem technikum na skle moje otisky a 'cizi' otisky s krasne viditelnymi carami.
> se jenom pousmal, schoval fotoaparat s makroobjektivem do brasny, vytahl stetecek a otisky krasne rozetrel/rozmazal.
> a jako dukaz, ze s tim neslo nic udelat, prilepil tu snimaci pasku a vitezoslavne mi ukazal, ze tam zadny pouzitelny otisk neni.

taky to může být neochota vyšetřovat známého s vlivným příbuzenstvem

> mate nekdo povedomi, da se nejak setrne sejmout otisky se zkla, kdyz to sklo 'zaprasene'?
> (jak clovek jezdi autem po polnacce, tak se proste ten prach na skle usadi

zvititelní se parami kyanoakrylátu. Tak to dělají dnes, bez štětečku.