Re: Nějaké dotazy kolem LCD

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Únor 7 20:17:34 CET 2022

Děkuji oběma za informace.

Je ostuda, že jsem se nikdy nezamyslel třeba nad tím, co fyzicky
znamenají třeba ta písmenka TFT a jaký dopad to má na uspořádání displeje.

Jak už jsem psal - s datasheety to vidím špatně. Napsal jsem několika
výrobcům (Číňanům).
Zatím mi odpověděl jeden, že datasheet nemají. Ale že prý příští týden,
po skončení jejich svátků, budou v kanceláři hledat a možná mi něco
pošlou. ;-)

Asi bych do problematiky řízení docela rád pronikl. Láká mě umět
připojit ten displej třeba přímo na RPi nebo jinou podobnou desku.
Tak asi budu posílat děcka do školy bez svačiny a do nějakých komponent
zainvestuju na blind.

PL

********************

Dne 7.2.2022 v 8:19 Jan Waclawek napsal(a):
 > Pamatou je tu samotny LCD pixel, rovnako, ako u CRT je pamatou dosvit
luminoforu.

 > Ale to plati pre vsetky LCD displeje. Tie, ktore maju framebuffer,
maju naviac medzikus, t.j. cip, ktory jednak dovoli plnit framebuffer
zvonka, a druhak ho kontinualne vysypava do samotneho tzv. panelu
(popisaneho v dalsom) skrz uplne rovnakeho obnovovacieho toku dat.

 > Elektricky je ten LCD panel identicky s dynamickou RAMkou, pamatovym
kondenzatorom je tu LCD pixel, oddeleny jednym MOSFETom, ktory je
vytvoreny priamo na tom skle (tenkovrstvovy tranzistor, TFT). Hradla
tranzistorov v jednom riadku su spojene a pripojene na shiftregister,
ktory ma jednu jednicku behajucu dookola a znamena vlastne aktualne
vybraty riadok. Source tranzistorov v stlpcoch su spojene a pripojene na
"analogovy" shiftregister (neviem ci su to individualne DAC alebo jeden
DAC a CCD shift, az tak velmi ma to nezaujima), ktory je krmeny priamo z
prichadzajuceho toku dat.