PCB na resin tiskarne

zdkaspic.hw zdkaspic.hw na seznam.cz
Neděle Únor 6 11:52:54 CET 2022

Zdravím,

Co mohu posoudit, tek je ten resin příliš hustý (trochu řídší jak
tekoucí med, nebo jako hustší sirup).

Vzpomenu-li na "gramofon" a nanášení resistu na PCB, tak tam ta tekutost
byla taková,
že to mělo poměrně hezkou tendenci se roztéct, odstříknout a vytvořit
vrstvu "tak akorát" tenkou.
Tady jsem skeptický, že by se téhož při té jeho hustotě podařilo
dosáhnout, prostě by byla tlustá vrstva.

Tiskárna vlastně dosahuje tu rovnoměrnou tenkou vrstvu tím, že celý
motiv natlačí s odstupem nějakých setin
do pracovního prostoru (folie tvořící dno vaničky, v těsném kontaktu s
displejem) ,
resin se tlakem vytlačí do stran, bleskově se UV světlem vrstva vytvrdí,
odlepí (prakticky odtrhne)
vytvrzené vyjetim nahoru, resin se vrátí (nateče zpět pod motiv) a znovu
se jde přitlačit.
Je tam tedy jiný dynamický proces získání tenké vrstvy.

Pro získání téhož "rozlitím" by to chtělo vhodně rozředit, ale zatím
jsme na žádné ředidlo nenarazili
a o vlivu na vlastnosti ani nemluvím.

Pár zkušeností z tisku.
Tloušťka vrstvy převážně 50 um (minimální, co jsme zkoušeli 30um),
expozice 2-3 sec - musí se vyzkoušet, kromě tloušťky vrstvy hodně záleží
na typu resinu a i jeho barvě.
V tiskárně máme monochrom display, což také má vliv na délku osvitu.
U RGB varianty se prý musí svítit déle, klidně 8sec na vrstvu.

Hezký den

.Z.K.