Re: FVE - základní poznatky

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Únor 6 10:02:35 CET 2022

Já tuto myšlenku převracím v hlavě už co mám tepelné čerpadlo.
Trochu problém je v tom, že "v zemi" je líh, a ten bych nerad cpal někam
"na slunce". Pak bych také chtěl, aby se to nemuselo na zimu nějak
uklízet, spíš aby to bylo bezúdržbové.
Takže mi vychází jednoduchý teplovodní kolektor na střechu, ve kterém
budu honit ten moderní fridex a pak přidělat výměník na trubky zemního
okruhu.
To také znamená při provozu živit dvě oběhová čerpadla (v zemi a na
slunci). To bych nerad dělal ze zásuvky, ale pokud možno také ze slunce.
To tedy znamená, že k tomu bude potřeba ještě solární panel a střídač.

Trochu výhoda je, že mi stačí, že panel bude dodávat elektriku jen v
době, kdy bude svítit slunce. Nevýhoda je, že je tam minimum prostoru
pro regulaci odběru. Mám dvě čerpadla, takže buď zapnu jen jedno, nebo
obě. Čili ten panel musí být trochu předimenzovaný.

No a pak ty kilometry trubek, se kterými neumím pracovat a mám k nim
respekt.