SMD0603 - par otazok

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Únor 5 18:33:11 CET 2022

Jestli k tomu můžu trochu kritiky.
Je to (podle mě) zbytečně velké. Lepší by místo jedné velké desky bylo
třeba 5 menších.
Při pokusech s ručním pájením je to asi jedno. Ale pokud si chci ladit
nějaké teplotní profily při přetavení (horkovzduch, trouba, kontaktní),
tak jedna velká deska je špatně.
A taky k tomu zřejmě nejsou zdrojová data k té desce. Takže neudělám
šablonu, nanaprogramuju CNC dispenser atd.

Skoro se mi zdá lepší si udělat takovou desku sám. A to technologií,
kterou pak budu v budoucnu používat.
Pokud budu dělat desky v Číně, tak si tam nechat udělat i tu testovací.
Pokud ale budu dělat desky sám, a třeba bez masky a cínování, tak opět
si testovací desku udělat tou svou technologií.
A udělat si na ní i všelijaké záludnosti, jako vývody k odporům z boku a
ne v ose atd.

Tím teda ale v žádném případě nechci kazit kšeft těm prodejcům u Alího.

Když jsem začal se SMD já, tak jsem si vzal starou nefunkční
elektroniku. Staré CD ROM, různé PC karty nebo mainboardy.
Z těch jsem napřed ty součástky sundal horkovzduchem, což byl první tréning.
A pak se je na to zase učil osazovat a pájet.
Když jsem pak měl první pokusy za sebou, tak jsem udělal potenciálně
"drahý" test. Vzal jsem funkční síťovou kartu s hodně chlupatým broukem,
ten sundal a zase nandal.
Protože nerad ničím věci, tak jsem před akcí dlouho váhal. Ale dodnes
funguje. :-)

PL