SMD0603 - par otazok

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Únor 5 04:31:11 CET 2022

Snad mi prominete 2 malé obrázky.
Když už v tom testovacím projektu byla i šablona, tak jsem neodolal a
fiknul jsem ji na laseru.
Bez jakékoli přípravy, tak jak byla. Na 1 průchod.
Pak jsem vzal pastu z ledničky, tj. o teplotě cca 2-4C, a hodil ji na
kousek cuprextitu.
Výsledek viz přílohy.

Plyne z toho, že otvory je vhodné trochu zmenšit. U malých děr už hraje
roli šířka stopy.
Já když dělám svoje šablony, tak je zmenšuju na každé straně o 0.075mm.
Navíc na jemné motivy už by se asi hodila i tenčí šablona. Použil jsem
cca 0.115mm. Chtělo by tak 0.1mm.

Nijak jsem se s tím pastováním nebabral, jenom jsem to máznul a ani pak
nekontroloval.
Je tam vidět, že pasta byla opravdu studená a hustá, ty horní velké díry
jsem vyloženě odfláknul.
Šablonu jsem na to jenom položil. Kdyby byla vypnutá, tak by to bylo
lepší. Ale byl to jen 3-minutový experiment.

Výroba té šablony, tj. práce laseru, trvala 4.8 sekundy.

Plyne z toho, že když by se udělala šablona rozumně, tak velikost 0402
je v pohodě.
A s tenčí šablonou by se možná dala i 0201.

PL