Re: FVE - základní poznatky

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pátek Únor 4 12:31:37 CET 2022

zdravim,
jsem se pro zajimavost dival na ten zmineny BTS50085-1TMB
je Vam jasne, ze pri proudu 30A to bude topit ~8W a bez dobreho chladice se to okamzite upece..?
neco s mensim Rdson by bylo mozna lepsi..
v.

> Od: "Martin Záruba" <swz na volny.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 04.02.2022 12:20
> Předmět: Re: FVE - základní poznatky

Po zkušenosti s problémem max napětí nabíječe 48 V a min napětí měniče,
 aby měl plný výkon 67 V bych asi zvolil akumulátor tak, aby měl napětí
 okolo 75 V a připojil tři panely ve stringu napřímo k aku a to zase
 napřímo k měniči. Účinnost bude prakticky stejná jako s MPPT nabíječem,
 pořizovací cena nižší. No a pokud by byl opravdu tak velký přebytek
 výkonu, že by hrozilo přebití akumulátoru a nebylo kam proud dát (ohřev
 TUV), pak odpínat stringy. Ideální by byl ten BTS50085-1TMB, ale zatím
 jej nemohu nikde sehnat.

 Martin Záruba