Re: FVE - základní poznatky

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Čtvrtek Únor 3 22:37:03 CET 2022

Abyste dosáhl tisíců cyklů u olova, musíte využít jen horní kapacitu při
cca tj 12,7-13,3V. Aku se při této úrovni nabití už nechce ani
standardním proudem nabíjet. Nevyužijete ho tak pořádně při jiném než
letním režimu osvitu, ikdyž budete mít energie z panelů nadbytek, prostě
aku nechce brát.

Doporučuji proud i napětí měřit a hlídat kolik se odebírá Ah.

U 50% DOD dosáhnete to co píše návod (50-800 cyklů podle odvahy výrobce
a typu aku), u 80% DOD jen pár desítek. Olověný aku v našich podmínkách
nemá smysl, pokud to není jen "na léto".

U lifepo máte životnost 20 let při provozu 25-75%. Otázka zda 20 let
vydrží materiál.

Pár panelů a článků si dejte do rezervy.