RE: FVE - základní poznatky

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Čtvrtek Únor 3 22:30:55 CET 2022

Operují tam s propočtem cca 1,6Kč/kWh za životnost baterky s tím, že 6000 cyklů je počítáno na kapacitu 80%. Docela by mě zajímalo, jestli se takto "vyběhaný" baterky nedají koupit. Osobně si myslím, že dvě baterky s 80% kapacity nadělají víc parády, než jedna se 100%. Nebo něco olověnýho.
Já totiž nemám problém s prostorem, sklep je obrovský prakticky na cokoliv, pokud to tam dokážu odnést.
Dokonce na to mám plochou střechu, na kterou celej den svítí, ale radši bych to dal na budoucí zastřešené stání pro auta. Především kvůli požáru, hasiči se moc do hašení FVE nepouští.
Podle všeho pro nabíjení elektroauta stačí výkon okolo 10kWh, samozřejmě cca od jara do podzimu. Pro topení TČ je pak i v zimě potřeba cca 20kWh, aby to většinu dní fungovalo.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Thursday, February 3, 2022 8:39 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: FVE - základní poznatky

To video je docela zajímavé a myslím, že ten člověk hooodně ví, co říká.

No.... jednoduchá úvaha. Baterie o stejné kapacitě v provedení LiIon stojí 100 000 Kč a Pb 16 000 Kč. Pokud ta LiIon vydrží 6000 cyklů, měla by při stejné ceně za 1kWh akumulovanou vydržet 16 000/100 000*6000, tedy 960 cyklů. Jak to bude opravdu si netroufám posoudit.

Pokud budeme ovšem ochotni absolvovat buzeraci s dotacemi, vyjde asi lithiová baterie lépe. Navíc je samozřejmě menší.

Já to trochu pořídil i jako hračku a nechtěl jsem do toho moc investovat. A trochu kalkuluji i s následující úvahou. Pokud třeba do 5-ti let akumulátor odejde, mohla by FVE přes den dobíjet elektromobil (teď je to asi nesmysl, za 5 let uvidíme). Pak je jakýkoli akumulátor nanic, protože přebytky asi nebudu mít nikdy i kdybych ještě přidal další panely.

Martin Záruba