Re: Zapojení alternátoru
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Středa Únor 2 18:40:59 CET 2022
Tak novy alternator je krasny, ale kdyz multimetrem na diodovy test
namerim mezi svorkou + a kostrou 1560mV, je to nejake divne? V opacnem
smeru asi 600mV, to maji podobne.
Ten spatny tam ma logicky nekonecno.
Vezmu zitra do prace a zkusim promerit na zdroji, jestli tam nepotece
vetsi proud, pak zkusim asi v aute. Nebo reklamaci. Mel by byt ale novy,
Denso, i tak vypada...
Dne 31.01.2022 v 10:50 Jaroslav Buchta napsal(a):
> No ale tady to vypada na zkrat v tom mustku, to je v domacich
> podminkach neopravitelne, i kdybych ho sehnal (vsechny spoje
> svarovane). Druha otazka je, proc to odeslo, jestli se poskodila
> hermeticnost diody a dostala se tam treba voda... V zime se to tezko
> prehralo. Spina, ktera by branila ventilaci nebyla pritomna.
> Regulator je zajimavy, hlavne je divne, ze se nerozsvitila kontrolka,
> nevim, kdo to ma na starosti. Ty signaly regulatoru jsou asi
> analogove, tam pozadavek, zpet zatez (asi podle proudu buzeni?) jak
> jsem nasel utrzky informaci a treti asi musi byt napajeni buzeni. Na
> uhlik zadny z tech 3 pinu primo nejde. Pak uz to zadne dalsi vstupy
> nema. Ten by jinak asi vymenit sel, i kdyz kontakt na zem je taky
> pribodovany.
>
> Dne 31.01.2022 v 9:45 Zuffa Jan napsal(a):
>>
>> DD,
>>
>> vo vacsine pripadov odide len regulator, da sa kupit za cca 30E len
>> treba vybrat ten spravny.
>>
>> Regulator odchadza aj vplyvom nefunkcneho napinaka ktory uz nema
>> funkcny tlmic a tak vibruje
>>
>> alternatorom. Takze pred vymenou skontrolovat napinak, pripadne vymenit.
>>
>> j.
>>
>> *From:*Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Jaroslav
>> Buchta
>> *Sent:* Saturday, January 29, 2022 5:23 PM
>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>> *Subject:* Re: Zapojení alternátoru
>>
>> Focus, 1.6TDCI 66kW HHDA
>>
>> Mel by tam pasovat tenhle Alternátor DENSO DAN930 — Raglu.cz
>> <https://raglu.cz/alternator-denso-dan930> za tu cenu to dal nebudu
>> resit...
>>
>> Ale zajimalo by me, proc je ta jedna dioda zdvojena - pockam, jestli
>> prodejce nebude chtit zaslat stary proti zaloze a udelam pitvu (novy
>> dil - predpokladam nebude)
>>
>> A hlavne doufam, ze neni v riti neco jineho. Odeslo to nejak samo,
>> jezdilo, jezdilo az dojezdilo (poznalo se nejdriv podle nefunkcniho
>> posilovace ale syn s tim nastesti domu dojel, pak uz to neslo
>> nastartovat - vybita baterka.
>>
>> Vubec nevim, jak system pozna, ze je alternator v haji - kontrolka
>> nesvitila. Regulator ma 3 piny na kabel, na druhe strane zem a jeden
>> uhlik. druhy uhlik na zem. Driv byvaly extra diody pro buzeni a
>> kontrolku.
>>
>> Ty piny regulatoru jsou mi taky zahadou - je to neco chytreho s
>> komunikaci nebo nejake analogove rizeni nebo co? Na odkazu oznaceno
>> LI RC BVS
>>
>> Dne 29.01.2022 v 17:11 Pavel Kadečka napsal(a):
>>
>> Co to je "modernější"? Napište typ, auto, ročník...
>>
>> Podle typu alternátoru nejde nic vygůglit?
>>
>> Osobně bych to řešil nákupem nového dílu (= celého alternátoru)
>> nebo posláním do firmy, která repasuje alternátory, ale aby to
>> nestálo jako nový díl.
>>
>> P.K.
>>
>> so 29. 1. 2022 v 15:25 odesílatel Jaroslav Buchta
>> <jaroslav.buchta na hascomp.cz> napsal:
>>
>> Ví někdo, jak je zapojen takový modernější alternátor? Jsou
>> to normalne
>> 3 faze do trojuhelniku a na kazdem vrcholu 2 diody?
>>
>> Fotka: https://www.hascomp.cz/alternator.jpg
>>
>> Vyvedeno ze statoru je 3x2 vodicu, nevim, jestli vzdy ty 2 v
>> drzaku jsou
>> paralelne? Jeden plisek vede na diodu na -, jeden na diodu na
>> +, tam
>> neni poradne videt ale asi jsou 3 diody zespoda na tom hornim
>> plechu.
>> Ten horni plech je +
>>
>> Mate mne, proc je u jednoho dvojvyvodu dioda na zem zdvojena?
>>
>> Vinuti ma prakticky nulovy odpor a je pribodovane -> nezmerim
>> nic, na +
>> je ubytek tak nejak bezny, na - to vypada na zkrat (mezi
>> vinutim kdekoli
>> a zemi)
>>
>> Dioda oznacena sipkou je trosku divna, jsou zalite nejakou
>> pruznou
>> hmotou a tahle je u vyvodu mirne vydrolena...
>>
>> Myslel jsem, ze uhliky, ty nejsou nic moc ale tohle je asi
>> horsi. Kdyz
>> jsem meril v aute za chodu, napeti s otackama roslo jen o par
>> desetin V
>> max k 13V. Auto umrelo nastesti az doma na vybitou baterku...
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>>
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz <http://www.HW.cz>
>>
>> Hw-list na list.hw.cz
>>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220202/0db8567a/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list