Re: Fwd: Automatizce vytápění

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Prosinec 31 14:04:38 CET 2022

V zásadě jsi si ve třetím odstavci odpověděl. Já když jsem zpochybňoval
užitečnost časového řízení, tak jsem použil vsuvku "u normálně
zatepleného baráku". S tím, že mám asi větší váhu na slovu "zatepleném",
než na slovu "normálně". (To je taková profesionální deformace z věty
"on je ladič pijan" - víc pijan, než ladič).

Takže já mám mojí 8051, která mění teplotu otopné vody častěji, než 2-4x
za zimu. Bere u toho v potaz víc vlastností prostředí, ale jinak je to
podobné. Prostě o 2-4x méně vstávám z gauče. Vlastně některé roky
zapomínám kotel navštívit úplně, ale on je trpělivý a odpouští mi to. Na
druhou stranu, před dvěma lety jsem k němu "dolepil" ještě ESP-01 a mám
teď grafy s teplotou na internetu. Je to neužitečné, ale v poslední době
je to móda, tak si nepřipadám méněcenný. V minulosti jsem jen krčil
rameny a řekl, že mne problémy kotle nezajímají a že když něco chce, tak
zabliká červenou ledkou, na kterou vidím při čištění zubů. Dnes vytáhnu
telefon a mohu ukázat krásné barevné grafy, které nikomu nic neřeknou,
ale vypadají magicky. Schválně se pokochej (ESP nerenderuje obrázky moc
rychle):
http://wifi.nekropolis.cz/cgi-bin/mini-graph.cgi

Dneska je přesně ten den, kdy moje podání ekvitermu nefunguje moc dobře.
Venkovní teplota 17°C a sluníčko ho vedou k myšlence, že spotřeba tepla
uvnitř bude minimální, ale vítr ten pocit kazí, takže teplota uvnitř
poklesla o 0,4°C. Pocitová, při pohledu z okna snad ještě víc.