Re: Fwd: Automatizce vytápění

jurp jurp na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 29 21:23:08 CET 2022

A proc tak slozite.
<Muj nazor:>
Nejjednodussi reseni je tam dat obehovku s adaptivni regulaci otacek od tlaku.
Nastavit konstatntni diferencni tlak a vse ostatni nechat na termohlavicich.
Usporu el. energie vypinanim, pri predpokladane velikosti RD muzeme povazovat
za zanedbatelnou.

To co chcete, jsem kdysi taky delal, ale to tam byly el. hlavice on/off
a cerpadlo melo ~3.5kW. Tam to rekneme ma smysl.
Podobne nechapu proc na vystupu mixovaci ventil, kdyz tam neni podlahovka.
Ten mix by mel smysl, jedine kdyz tam budou on/off ventily. Pak se budeme snazit
minimalizovat jejich spinani, takze se hleda a reguluje teplota vystupni vody
pro kryti ztrat domu. Toto ale zase vyzaduje dobre vyvazeni prutoku do
jednotlivych radiatoru.

Moje zakladni pravidlo, cim mene hambalu tam je, tim min se toho pokazi.
A ve stavu nouze, to je schopen (snad i) nekdo opravit.

A i pri kolisajici, nebo vysoke teplote vstupu do radiatoru, to termohlavice
vcelku dobre zvladne a prekmit teploty nebude az tak velky.

A programove cykly jednotlivych mistnosti, versus utlumy.
Tak si hrajte, kdyz Vas to bavi. Pokud je RD trochu rozumne izolovan, tak
to prakticky nema smysl.

</Muj nazor:>

JURP