Fwd: Automatizce vytápění

Petr Mařík rtepema na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 29 18:47:22 CET 2022

Díky za reakci.

To co popisujete je v zásadě pravda. Nejde o řízení natápění
akumulačních nádrží ale o řízení vlastního topného okruhu. Máme
izolovaný dům a často se cirkulace vypíná, když je topení řízeno
termostatem. Nemusí tak oběhové čerpadlo vůbec běžet. Ty přestávky v
běhu čerpadla jsou i půl hodiny. A když chci přestat vytápět jednu
místnost (na př. podle nastaveného programu prostorového termostatu) a
topit v jiné místnosti (a na úplně jinou teplotu) potřebuji znovu
zapnout oběhové čerpadlo. To dělá regulátor Adex, pokud je řízen
prostorovým termostatem. Řízení Adexu tedy potřebuji od všech
termostatických hlavic a prostorový termostat mohu vynechat. Adex sice
umí PID regulaci, pokud je však požadavek ne teplotu v různých
místnostech hodně odlišný, není mi PID regulace celkem k ničemu.

Petr Mařík