Re: Electronic screw na malé čínské soustruhy.

quattrohaje na haje.cz quattrohaje na haje.cz
Středa Prosinec 28 13:40:23 CET 2022

Zdravím,
před dvěma lety jsem řešil něco podobného

Konfigurace - 2x DRO - odečítání pomocí STM32 posílání do ESP32 ,které má
GUI na NEXION 7" a to ESP32 ovládá krokové motory NEMA23.

Pro synchronizaci je potřeba mít index na vřetenu (puls) , dále snímání
otáček.

https://photos.app.goo.gl/eG8EJAoTvwuzAKhD9 tady ukázka jak to funguje.
Chtěl jsem zachovat jak ruční ovládání tak vlastní CNC.

pro řízení motorů se používá algoritmus Bresenham či DDA , jestli to píšu
správně. Je potřeba řešit i zrychlení atd...

O vánocích  jsem to kuchnul a celé předělal :)

Dal jsem k tomu PC s winXP, a DRO udělal ze zákaznického displeje k
pokladně. Štvalo mě, že jsem neměl dořešen vstup g-codu abych si mohl
soustružit různé tvary a ne jen ty základní.

stav ke včerejšku https://photos.app.goo.gl/TdFogpdepkEoSLj68 (displej
bliká, nejde tam vidět dole písmenka)

Vláďa

---------- Původní e-mail ----------