USB kabel

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Prosinec 20 12:55:23 CET 2022

Ano, jednoznačně zvyąování entropie. A zavádění "mě to funguje, musí to bejt chyba na tvé straně".

Aby té entropie nebylo málo, tak třeba apple si zavedl podobný, ale nekompatibilní mechanizmus, kdy má ty děliče rovnou dva, jeden na D+ a druhý na D- a podle jejich poměru se pozná maximální proud.

Problém s PD je, ľe na něj potřebujeą extra dráty, zatímco CP "protáhneą" přes stávající dráty.

Slovo morseovka pouľívám pro chaotický sled dlouhých a krátkých pulzů. Myslím, ľe qualcomm pouľívá jinej materiál neľ procesory do zvukových karet a řízených střel.

HA, teď jsem zjistil, ľe mám zastaralé informace a ľe uľ to není CP, ale QC a má to dokonce wiki stránku:
https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge
Člověk chvíli (8 let) nedává pozor a ono se to změní.

Zajímavý je device list. Hlavně to, ľe obsahuje i ty divné čínské čipy.
https://www.qualcomm.com/content/dam/qcomm-martech/dm-assets/documents/quick-charge-device-list.pdf

Jinak třeba NXP pro to dělá TEA19051 nebo onsemi dělá nabíječkové čipy NCP4371. Ale vąechno je tajné a pořádně se v tom nevyzná vůbec nikdo.
https://www.qualcomm.com/products/catalog/quick-charge-30

Nic to nemění na faktu, ľe dva dráty jsou málo.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 20. 12. 2022 9:43:24
Předmět: Re: USB kabel
Aha, takze zvysovanie entropie.

Je pritom zaujimave, ze qualcomm je spominany v zozname autorov USB PD
standardu... str. 9 az 10... (teda v USB Power Delivery Specification
Revision 2.0, Version 1.2 co uz urcite je davno obsolete a zabudnuta
revizia a verzia, kedze je to z marca 2016)

Hm, morseovka... a budem hadat, vzorova implementacia bola v PICku :-)

Dakujem.

wek