Schematicka znacka P- a N-MOSFETu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 18 18:47:23 CET 2022

Jako asi většina lidí i já si pamatuju, že šipky jsou naopak než u bipolárů.
Ale docela by mě zajímalo, co autory toho symbolu k tomu vedlo.
Představuju si, že to byli nějací puristi, pro které je nějaký parametr
důležitější než zaužívané zvyklosti.

Když jsem ještě v dinosauří době studoval elektroniku, tak taky jeden
profesor tvrdošíjně trval na označování běžných pamětí RAM
jako RWM. Ano, je to samozřejmě technicky správně. Ale celý svět
v té době prostě už přijal za své, že RAM je znamená polovodičovou
paměť s možností čtení i zápisu. Ale puristický profesor za to vyhazoval
od zkoušky.

Puristi v jakékoli oblasti jsou mor (podle mě).

PL