Schematicka znacka P- a N-MOSFETu

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Prosinec 18 12:20:16 CET 2022

https://cs.wikipedia.org/wiki/Unipol%C3%A1rn%C3%AD_tranzistor
slovenská verze je bez obrázků (anglická moc ukecaná). Ten 4-nohý byl
např. KF521 (Tesla), vývodem substrátu se to taky nechalo řídit. Pokud
měl vodivý kanál (depletion mode), je vidět, že substrát je vlastně
řídící elektroda parazitního tranzistoru JFET.
Ono to takhle jednoduše vypadá jen v planární struktuře jaká bývala
použita v integrovaných obvodech, výkonové MOSFET jsou složitější,
používají něco jako vertikální kanál kvůli jeho zkrácení a tím vylepšení
parametrů (DMOS, VMOS ...).
Já jsem sice mikroelektroniku vystudoval, ale nikdy jsem ten obor
nedělal a hodně už jsem samozřejmě zapomněl. A dneska je ten obor úplně
někde jinde.
Pokud chcete vědět víc a máte dost času zkuste
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQL6z4JeTTQmMGS4WVsISfG8WBEFZT_WD

Mrazík