Re: [OT:] Svetelni dobrodruzi (Bylo Re: Odbočka z kabelu od baterky)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Prosinec 18 16:04:20 CET 2022

Tak tohle jsem teda nezaznamenal. Naopak mi přišlo, že TIR snadno
umožňují přesně to co chci, tedy část světla směrové a část napřímo, aby
byly osvětlené třeba větve. A dávno se dělají i kombinované, kdy ta část
co by šla přímo, je zakrytá jednostrannou asférickou čočkou a je to pak
směrový prakticky dokonale.
Třeba tady je na výběr od 13°:
https://luciferlights.net/cs/optiky-celovka-m

Problém ale začal bejt, že těch optik a LEDek je milion a není jak
zjistit, co k sobě patří, tedy aby šlo danou LED umístit do ohniska a
aby velikost čipu byla vhodná pro tu optiku.

Jinak bych řek, že tahle technologie umožňuje udělat třeba i z mého
pohledu ideální světlo na kolo(běžku), kdy bude ta vnitřní čočka kousek
pootočená a vzniknou dvě maxima nad sebou. Většina výkonu na zem,
menšina na větve a mezitím díra na hlavy. A vnější plocha zas může mít
válcové vroubky, aby se oba paprsky roztáhly přes celou šířku cesty.

Zajímalo by mě, jestli je nějaký použitelný způsob, jak doma udělat
formu na odlití optiky, že bych si to třeba vygeneroval v OpenScadu,
vytisknul, pak udělal něco, co vyhladí plochy, zalil do nějaké hmoty,
vyloupnul a měl bych formu na odlévání.

PH