Schematicka znacka P- a N-MOSFETu

ahorna na seznam.cz ahorna na seznam.cz
Neděle Prosinec 18 11:27:33 CET 2022

Dobrý den,
já si myslím, že šipka vyjadřuje druh příměsového polovodiče (N-šipka ven, P
-šipka dovnitř). „Prostřední“ elektroda MOSFET by měla označovat substrát,
ve kterém se vytvoří vodivý kanál minoritními nosiči proudu. Tedy u N-kanálu
to bude polovodič typu P a šipka směřuje dovnitř. Vedení proudu zde umožní
elektrony (minoritní nosiče v polovodiči typu P) přitažené elektrickým polem
hradla G do prostoru mezi N polovodiče tvořící drain a source. V případě
kanálu P se tento vytvoří v polovodiči typu N, kde jsou minoritní naopak
díry. Šipka pak bude směřovat ven.
S pozdravem
Aleš Horna

"---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Datum: 18.12.2022 00:21:07
Předmět: Schematicka znacka P- a N-MOSFETu

[preposielam]

Dobry den,

chcel som v multiplexovanom displaji so spolocnou anodou pouzit logicky
P-MOSFET a narazil som na to, ze si nepamatam ako je orientovana sipka pri
Source pine. Teda nepamatam si ani to, ktory pin je ekvivalent kolektoru, a
ktory emitoru pri MOSFET tranzistoroch. Mohli by ste mi prosim trochu
pomoct s refreshom mojej pamati? Velmi pekne dakujem.

Ospravedlnujem sa za zaciatocnicku otazku, ale uplne mi tato analogia
vypadla z pamati a na wiki to neviem najst. Trochu ma pletie, ze tie sipky
su asi naopak ako pri PNP a NPN tranzistoroch. Naposledy som s
MOSFETmi robil pred cca 11 rokmi a uplne mi to vsetko vypadlo z hlavy.

A.