Schematicka znacka P- a N-MOSFETu

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Neděle Prosinec 18 11:08:52 CET 2022

V datasheetu na první straně vpravo nahoře.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Sunday, December 18, 2022 12:20 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Schematicka znacka P- a N-MOSFETu

[preposielam]

Dobry den,

chcel som v multiplexovanom displaji so spolocnou anodou pouzit logicky P-MOSFET a narazil som na to, ze si nepamatam ako je orientovana sipka pri Source pine. Teda nepamatam si ani to, ktory pin je ekvivalent kolektoru, a ktory emitoru pri MOSFET tranzistoroch. Mohli by ste mi prosim trochu pomoct s refreshom mojej pamati? Velmi pekne dakujem.

Ospravedlnujem sa za zaciatocnicku otazku, ale uplne mi tato analogia vypadla z pamati a na wiki to neviem najst. Trochu ma pletie, ze tie sipky su asi naopak ako pri PNP a NPN tranzistoroch. Naposledy som s MOSFETmi robil pred cca 11 rokmi a uplne mi to vsetko vypadlo z hlavy.

A.