Re: Textová zpráva

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pátek Prosinec 16 17:47:12 CET 2022

Ano, veskere exploity jsou dnes multi-stage, tj. musite zpusobit chybu,
dostat tam svuj kod, utect ze sandboxu, zvysit si privilegia atd. A
kazda z tech veci ma omezeny pocet cilovych systemu/zarizeni.
A jak jsem psal - tyhle "chytry" veci jsou
a) tajny, tj. nejsou k nim opravy -> jsou drahy, v radech statisicu
dolaru a tim padem se pouzivaji na velmi vytezne cile
b) verejny, tj. jsou k nim opravy (a nekdy vzniknou exploity az po
zverejneni opravy) a lze se jim branit hygienou/av nastroji (omezene na
Androidu).

Jinak prave proto, ze hodne tech veci je multi-stage, staci
zaktualizovat jednu komponentu a uz ten retezec nemusi fungovat. Typicky
prohlizec je vec, ktera muze byt aktualni na libovolnem OS (za
predpokladu, ze ten prohlizec pro takovy OS vubec existuje, ale takovemu
OS je pak z bezpecnostnich duvodu dobre se zcela vyhnout).

J.