ubuntu - kiosk mode - Intel compute stick

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Prosinec 11 21:11:03 CET 2022

V textu

On 11. 12. 22 19:16, Petr Labaj wrote:
> To už mi přijde skoro jako drzost, napsat jednoduchý prohlížeč na 10
> řádků.  ;-)
> Škoda, že je instalace toho vývojového prostředí Qt tak šíleně nenažraná.
No, je, ale v distribucích jako je Ubuntu je to sranda.
> Jak velký je pak prosím ten výsledný program plus příslušné Qt knihovny?
Program má 10 řádek, to vygeneruje tak 12KiB program. Průser jsou
knihovny, když na to zavolám ldd, výpis je na dvě stránky. Hodně toho
táhne jádro prohlížeče.
> Předpokládejme, že na systému nejsou knihovny nainstalované.
>
> To by se pak dalo asi spustit nad čistým X, bez správce oken a
> samozřejmě bez desktopu.
Snad existuje i nějaká omezená verze Qt, která se bez X obejde,
vykresluje přímo do framebuferu. Ale berte to s rezervou, nikdy jsem to
nezkoušel a na web to nebude zcela určitě.
> Pak by celý ten Linux byl malý a rychle startující.
> A pokud by se ještě na pozadí spustil nějaký dohledový script s
> periodicky volaným wget,
> který by monitoroval změny, tak by to mohlo opravdu elegantní řešení.
>
> PL
>
>Když do toho prográmku přidáte QTimer, lze stránku stahovat periodicky,
jsou na to třídy. Přidáte si metodu na rozpoznání rozdílu, což může být
docela komplikované, lze udělat refresh přímo zde a můžete se obejít bez
nějakého skriptu. I když možná by to bylo celé šlo napsat v pythonu,
včetně prohlížeče (nějaký port Qt je i tam), ale nechce se mi to studovat.
Když děláte celý život IT, nějak se programovat musíte naučit. Alespoň
já si to bez toho neumím představit. No a pak se musíte učit pořád, svět
se sice mění nenápadně, zato však pořád.

Mrazík