[OT] Re: fotky z WhatsApp do pocitace - reakce staré konzervy

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 8 19:39:28 CET 2022

Jsem asi fakt už hodně stará konzerva, nestíhám vývoj a moderní trendy. :-(
Vím, že mlamojové potřebují na všechno "apku".  Když jsem byl dřív
aktivní na jednom strojařském fóru, tak si tam často někdo stěžoval, že
nemůže sehnat apku třeba na výpočet řezné rychlosti. Těžký, skoro
neřešitelný problém, protože je třeba průměr nástroje vynásobit pí a
počtem otáček za minutu, že.
Ale tedy v této konferenci jsem zatím takový pocit tak moc neměl.

Tak mě docela překvapily ty návody, jak přetáhnout fotku z mobilu do PC.
Přes apku, samozřejmě.
To jenom staré konzervy a dinosauři jako třeba já si myslí, že když je
mobil Linuxový počítač, tak je prostě jednodušší než na každou blbost
shánět apku, a když mám možnost po USB nebo WiFi přistupovat k
filesystému toho Linuxu, tak si ty fotky prostě najdu a přetáhnu.

Jasně, neplatí to obecně. Některá data můžou být třeba v nějaké
databázové formě nebo nějak šifrovaná a podobně.
Ale pro podobné (zřejmě nárazové) případy triviálního přístupu k datům
mi nějaká apka připadá fakt jako overkill.
Nojo, jak jsem předesílal, už nestíhám moderní trendy.

PL