PC: VM virtualbox, nejde nastavit typ akcelerace = nelze spustit vm virtual pc ?

ajtservis info na ajtservis.cz
Úterý Prosinec 6 16:07:55 CET 2022

hezky den.
mam nejaky starsi projekt, ktery bezel ve VM virtualboxu na nejakem pc.
tento projekt jsem pred delsi dobou otevrel na jinem pc s procesorem
xeon e_neco.
ted bych ho potreboval na pc s procesorem i5-2320, kde v biosu je nejaka
podpora virtualizace na "enable".
bohuzel v nastaveni vlastnosti virtualni pc, porad sviti "zjisteno
neplatne nastaveni" system/akcelerace. nejde to ale zmenit. pri vyberu
jakekoliv moznosti zustane tlacitko "OK" zasedle a virtual pc nejde spustit.
vubec tomu nerozumim, jsem jen uzivatel. tento virtulabox mi pred lety
vytvoril kolega, na preneseni projektu co funguji jen v win XP a byly
provozovany na win7 v "xp mode". pak jsem to jednou sproste prekopiroval
do noveho notasu(s i7) s win10, naistaloval z ulozenych instalacek
stejnou verzi VB+nejakej balicek a take bez problemu. no a ted na moji
aktualni stare plecce si to ani neskrtne, hlasi tuhle chybu.
na co mam vrhnout, pokud teda je sance to rozchodit.
diky za info.
tomik.