Re: [OT] Snížení otáček oběhového čerpadla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 4 21:28:40 CET 2022

Možná to vidím blbě. Ale vidím to takhle:
Když zvednu rozdíl teplot na vstupu a výstupu radiátoru, tak si můžu
dovolit nastavit vyšší teplotu vstupu.
Kondenzační kotel (na rozdíl třeba od tepelného čerpadla) podle mě nemá
problém s dosaženým vyšší výstupní teploty.
Ale naopak potřebuje co nejnižší teplotu zpátečky, aby kondenzace dobře
běžela.
Teplota spalin se odvíjí právě od teploty zpátečky.

No a radiátor, který bude mít teplotu své horní části vyšší, myslím líp
ohřeje místnost. A působí i pocitově příjemněji.

Dávat tam měnič asi nebudu. I když bych asi nějaký malý našel.
Jeho vlastní spotřeba by zřejmě byla taková, že bych vymazal případnou
úsporu na běhu čerpadla.

Překvapil jste mě informací, že škrcením klesne příkon.
Ty by bylo jinak než je to u běžných asynchronních motorů, kde jejich
zatížením spotřeba stoupne.
Je to opravdu tak? A co je prosím příčinou takového chování?

Děkuji.
PL