OT - Farnell a karty

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Středa Srpen 31 20:00:13 CEST 2022

To je něco jiného, to je předautorizace. Pak ještě existuje režim hotelu, to je zase něco jiného. Ale to, o čem mluvím, je bordel. Přijímal jsem karty od roku 1997, tehdy MO/TO transakce, později ecommerce včetně 3D Secure. Implementoval jsem platební brány nejen sobě, ale i do dalších projektů, na kterých jsem pracoval. A nikdy nebylo možné vzít z karty víc, než bylo autorizováno. Není nic malým písmem, už vůbec ne o dopravném. Prostě to je nějaké šméčko. Uvidíme, co odpoví banka. Pak se případně půjdu zeptat do Mastercardu, kontakty by byly. No ale hlavně to píšu proto, abyste si dávali pozor, že u Farnellu se vám může stát, že si vezmou víc, než vidíte. Třeba já bych menší rozdíly (pokud by necucli třeba o 50 tisíc víc) zjistil až příští rok, až budu dělat účetnictví 😊

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Wednesday, August 31, 2022 7:29 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT - Farnell a karty

S farnellom ako takym toto s najvacsou pravdepodobnostou nema nic spolocne.

Predpokladam, ze niekde v drobnych pismenkach na osemnastej strane zmluvy banky s kartovou spolocnostou (ktoru si akceptoval podpisom zmluvy kde sa to pise na osmej strane dole v poznamke) je nieco takze ze dopravne a balne je sucast autorizacie.

Chodim na nemenovanu benzinku kde sa da platit kartou. Najprv to fungovalo tak, ze som zaplatil kartou ciastku X, natankoval za Y<X, z banky mi prisla sprava ze som minul X a v mesacnom vypise sa mi objavilo len Y (nechodim do banky dost casto aby som tam videl nejake rezervovane a ine polozky).

Asi pred dvomi rokmi sa to bez akehokolvek vonkajsieho varovania zmenilo:
banka si stiahne X, pride mi sprava, potom si stiahne Y, pride mi sprava, a potom mi banka kreditne X, pride mi sprava, vo vypise je stale len Y.

Je to divne, ale banky, ktore su spolocnosti zalozene na dovere, sa spravaju systematicky nedoveryhodne (to sa netyka len kariet, ale takmer vsetkeho co robia, hodiny by som vedel rozpravat, a to ja s bankami takmer vobec nic neriesim).

Prechadza im to, nikto to neriesi. Je otazne, co z toho je pricina a co nasledok.

wek