Re: OT Elektrokoloběžky

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Středa Srpen 31 10:36:53 CEST 2022

Zdar,

tohle je naprostej zaklad. Letosni rok jsem pomerne dost casu projezdil
na motorce (cca 2x vic nez v aute) a jelikoz nemam rad provoz tak jezdim
spis tema nejhorsima okreskama a nejzapadlejsima cestama. Coz sebou nese
dusledek toho, ze je potkavam velmi casto a prakticky neni cesty kdy by
se neobjevila velmi nebezpecna situace vyvolana cyklistou. Samozrejme
jsou kokoti i v autech i na motorkach, ale ja osobne cyklisty vnimam
naprosto negativne viz. nize.

Jeden cyklista neni problem, ale jakmile jsou ve skupine stavaji se dle
jejich mineni jednak nesmrtelnymi a druhak pozivaji vyhod nadmerneho
nakladu...tedy automaticky predpokladaji, ze maji vsude prednost a
druhak, ze muzou naprosto cokoliv...navic jsou presvedceny, ze na to
maji pravo a nekteri maji tendenci si ho i vynucovat.

Vetsinu casu se mnou jezdi moje zena a i kdyz ma ridicak tak nikdy nic
neridila, ale situace sleduje ciste selskym rozumem a take naprosto nechape.

Naprosto klasickej ukazkovej priklad je, ze skupina jede do kopce, kde
se roztrha... tedy je zasranej celej kopec kolama po par desitkach
metru, ktere je treba samozrejme predjizdet a dale to ma dalsi dusledek,
ze ti rychlejsi cekaji nahore na kopci na ty pomalejsi ...nejlepe na
horizontu kde se lame kopec a nejlepe s kolem na storc, aby samozrejme
videli na ty prijizdejici...jakmile se vytvori dostatecnej chumel zacnou
ti dalsi vytvaret skupinku na druhe strane v protismeru (aby si mohli
povidat). Po dojeti vsech se skupina musi zorganizovat kdy nastava ruzne
prejizdeni ze strany na stranu, podavani svacin a pod..
Tohle je naprosto standardni ukaz...naposledy jsem ho absolvoval o
vikendu pri ceste z Mnisku p.B do Revnic, kde je pomerne klikata a uzka
cesta, kdy jsem se jeste navic na horizontu dle zakona schvalnosti mijel
s autem v protismeru.

Naprosta anarchie nastava ve vyhlasenych cyklodestinacich (okoli
Trebone, Mikulov, Lednice apod.)...na jare jsem se toulal kolem Mikulova
a pomerne casto prejizdel mezi Rakouskem a CR po takovych tech uzkych
spojovackach kolmych na hranicni caru - jsou opravdu jen na jedno auto a
vypadaji jako cyklostezky...tady proste stoji chumel, ktery me vidi z
dalky (jedu tam pomalu) a clovek by ocekaval, ze proste aspon udelaji
ulicku (motorka se s kuframa siroka 106cm)....ale proste ne...jedinci
uvnitr stada jsou chraneni a tudiz nemaji potrebu reagovat na okoli
navic polovina z nich je presvedcena, ze jsou na cyklostezce a tudiz me
musi trestat, protoze ja tam nema co delat.

A v neposledni rade je to nepouzivani cyklostezek... jel jsem timhle
mistem cca trikrat a pokazde zasrana silnice skupinkama cyklistu a po
vedlejsi krasne cyklostezce kol ze by je clovek spocital na jedne ruce:

https://mapy.cz/turisticka?pano=1&x=16.6631431&y=48.7944894&z=16

Takze ano ja jsem fakt na cyklisty nasranej fest a chci, aby byly
povinne zkousky a aby na kolo byl ridicak...tohle je naprosta anarchie a
specielne s elektrokolama jezdi i ti co do tehle doby o kole naprosto
nemohli ani premyslet. ted nemaji fyzicke omezeni a tak proste jezdi.

RV