OT: obehovka

Úterý Srpen 30 11:37:54 CEST 2022

Dobrý den,

koukám do katalogu čerpadel. Nejdřív jsem si říkal že jsem blbej já, teď
už chápu že výrobce svoji prezentaci totálně odflák. Vím sice, že
moderní trend je říct toho o svém výrobku (zejména o technických
parametrech) co nejmíň, ale pak jak se v tom má člověk vyznat.

Tady je přehled čerpadel NMT http://www.pumps.si/Pumps/

Kliknu na IMT PLUS ER, což je čerpadlo s řídícím vstupem 1-10V (všude
sice píšou 0-10V, ale pod 1V to vstup ignoruje a řídí se to knoflíkem) a
objeví se mi čerpadla IMT PLUS (bez toho ER). Takže podle obrázku s
jednou vývodkou, čerpadlo s externím řízením má dvě vývodky. Ale když
zaškrtnu "no regulation", nezobrazí se nic. Tak snad...

Ale nad čím spekuluju, mají tam čerpadla NMT PLUS PWM S s jakousi
solární charakteristikou. Co to je? Ale nejspíš pro mě nakonec nepoužitelné.

Co s tím hodlám dělat - v primárním okruhu TČ zem-voda mám IMT PLUS
25/90 ER a chci dodělat dohřívání vrtu. Takže druhé čerpadlo (asi menší,
25/60) dám na okruh bazénového absorbéru, který bude na ploché střeše.
Ten okruh bude oddělený výměníkem. Pro napájení vyhradím jeden cca 200W
solární panel. Musím nejdřív vyzkoušet, jestli čerpadlu nevadí DC
napájení - doufám že je na vstupu jen můstek a né nějaká šílenost s PFC.
Nechce se mi napájení složitě přepínat. Dal bych paralelně k usměrněné
síti měnič, který z panelu udělá těch 300V a pokud z TČ nejde řídící
napětí, dělal bych řídící napětí pro obě čerpadla podle napětí na
solárním panelu - tedy řízením výkonu bych realizoval funkci MPPT. No a
když to pak má topit, FV panel tomu napájení bude přidávat dle možností.

Anděl