CMOS SRAM - poradi adresnich / datovych pinu

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Srpen 30 09:02:29 CEST 2022

Pro běžnou SRAM, která nemá žádnou další "kouzelnou" funkci je to jedno. Používá to tak třeba hardwarový emulátor PMD-85 :)

Pochopitelně by to byl problém, pokud by paměť provozovala nějaké blokové funkce, nebo pokud by do té paměti přistupovalo víc procesorů a každý to měl jinak přeházené. Jinak můžeš ta čísla považovat za doporučenou pomůcku pro ty, kteří mají rádi organizaci.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Kutina <hw na prelude.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 30. 8. 2022 0:44:31
Předmět: CMOS SRAM - poradi adresnich / datovych pinu
Zdravim,

nejak mi to dneska uplne nemysli, prosim o potvrzeni (nebo popreni)

myslenky:

Mam jeden procesor, k nemu je pripojena paralelni CMOS RAM. A protoze se mi

to blbe routuje ve "spravnem" poradi, tedy A0 procesoru na A0 pameti, A12

procesoru na A12 pameti, stejne tak u datovych portu, rad bych je tak

poruzunu nakrizil, tedy napr. A0 na prcesoru na A7 pameti, D0 procesoru na

D4 pamet atd.

Vadi to nekde necemu?  Mam za to, ze je to jedno, pokud mne tedy nezajima

skutecna struktura ulozenych dat v RAM a pamet beru jen jako blackbox, do

ktereho na nejakou adresu neco ulozim a pak si to z ni zase vezmu. Muzu

adresni piny prohazet podle potreby mezi sebou a datove take? Nejak nemuzu

prijit na duvod, proc by ne.

Ano, jsem si vedomy toho, ze nektere pameti (ale to se tyka snad spis EPROM)

pouzivaji zvlastni sekvence zapisu / cteni dat treba pro identifikaci

vyrobce a cipu, ale to asi neni to, co by mne palilo a zajimalo.

Diky.

Pavel Kutina