Re: [OT] Rezavijící francouzské reaktory

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Srpen 26 10:55:38 CEST 2022

> Kontaminovaný CO2.

To mi pripomenulo A1, kde, pokial viem, po nehode bolo rozhodnutie
neobnovit prevadzku tiez znacne motivovane vseobecne zlou kvalitov zvarov.

https://en.wikipedia.org/wiki/KS_150

Vo vseobecnosti je zvaranie problematicka operacia z mnohych dovodov,
samozrejme sa zvaraniu v praxi neda vyhnut.

Na VS sme mali na technickom kresleni cviciaceho externistu z vtedy este
fungujuceho Vyskumneho ustavu zvaracskeho. Snazil sa nam vysvetlit, ze
vykresy sa maju kreslit z hladiska postupu vyroby, t.j. o technologii
treba mat aspon nejaky dunst. Doniesol nam ako vzor akesi ocelove L s
nejakymi vystupkami a opytal sa, ako by sme to vyrabali; z fleku som
strelil, ze ten spodok frezovat a to "rameno" toho L privarit. Dotycny
vybuchol, ze "zvarat nikdy!" a potom mal asi polhodinovu tiradu, ze on ako
odbornik na zvaranie sa zarucuje za to, ze zvaranie ma byt vzdy len ta
uplne posledna moznost, aj kebyze sa ma trieskovym opracovavanim ubrat 90%
materialu. Tak nejako mi to utkvelo v pamati...

wek