Re: [OT] Rezavìjící francouzské reaktory

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Srpen 26 10:08:25 CEST 2022

Vzpomněl jsem si na jeden dávnější incident z Temelína, nebo Dukovan:
Na konci procesu výměny paliva přetekla voda s kyselinou boritou, která
normálně má být jen uvnitř reaktoru, přes jeho okraj a ve spolupráci se
vzduchem způsobila korozi všeho možného.

A pak indický, soudobý: Potrubí, na jehož vnější straně je CO2 v jedné
elektrárně brutálně zkorodovalo, až tak, že došlo k úniku vody z něj.
Stalo se to jen v jedné z elektráren, kde to tak mají. Závěr:
Kontaminovaný CO2.

No a když si přidám občasné zdejší zprávy o kvalitě francúzkich
robotníkov v CERNu, dovedu si představit, že ve FR JE se mohou dít
podobné věci a dlouhodobě zůstávat neřešeny.

PH