Re: topologie solárního měniče

Pátek Srpen 26 07:21:04 CEST 2022

Právě mě na tom láká, že na jaře a na podzim je potřeba mnohem menší
výkon než v zimě a pokud svítí, mohlo by to dát buď úplně, nebo aspoň
částečně. V zimě když mrzne, vím že nemám šanci. Uvažoval jsem nějaké 3
KWp, přes léto s tím ohřívat bojler.

Protože máme taky problém s vrtem (je tam jílovec - slínovec až do 70 m
bez vody) a z vrtu dobře funguje jen konec, kde je pohyb spodní vody,
dám na střechu i fototermiku. Dva bazénové absorbéry s celkovou plochou
cca 5m2 (časem možná i víc) a přes výměník (v absorbérech bude voda s
glykolem, voda s lihem mi pro větší teplotu nepřijde jako dobrý nápad)
budu v létě přihřívat vrt. Probíral jsem s výrobcem životnost těch
plastových absorbérů. Prý že největší problém je, když s tím lidi
ohřívají bazén, ke konci léta už ohřev vypnou a absorbér se přehřívá.
Pokud tomu zajistím trvalé chlazení, mělo by to vydržet desítky let.

Anděl