Re: topologie solárního měniče

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Srpen 25 21:36:28 CEST 2022

Možná to u TČ  bude jinak, ale u klimatizace LG  podobné 1fáz. koncepce to
nešlo. Kolega se s tím zjara babral a ta klimajednotka sice má také
frekvenční měnič napájený z 320V ( usměrněných 230 ) ale nějak si
přítomnost sítě hlídá.
I když tam nasimuloval tu síť a netekl tam proud ( tekl až z toho místa za
usměrňovačem ) tak mu klimatizace vypínala.
Měl myšlenku, že mu fotovoltaika "přebere" spotřebu ze sítě když svítí
Sluníčko a na tom ss prostě co bude mít vyšší napětí to bude zdroj. A bez
nebezpečí přetoků.
Ale moc chytrá elektronika tý klimajednotky mu to zhatila. Pak udělal
nějakou logiku se stykačem, že přepínal síť/fotovoltaiku za měničem, ale to
jsem mu rozmluvil.
Sice to fungovalo, ale klimatizace se občas resetla.  No a  pak to udělal
ještě jinak.
Věnoval jsem mu Siemens měnič 36-72V/230V/2,8kW  , překopal FV panely
paralelně  tak, že mu dávají to nízké napětí kterým měnič krmí.
A z 230V ze síťě má zdroj 48V/60A paralelně přes diodu zapojené také na
vstup toho měniče.
Takové krkolomné, ta dvojí konverze to celé asi trochu zabíjí, ale on je
takový nadšenec a baví ho s tím zabíjet čas.
A nechce do toho vrážet  peníze za nějaký chytrý měnič. Ty panely si
přivezl zdarma ze SRN, vyřazené z reklamací, většinu repasoval. Tak ho to
zatím nic nestálo. Jen práci.
Teď má další nápad, přivést těch 230V ( usměrněných ) přímo někam do toho
Siemens měniče. Ale není od toho dokumentace, takže si to bude muset
namalovat a najít místo, kde je ss před rozsekáním na st.

čt 25. 8. 2022 v 21:06 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>