Re: OT Re: Aliexpress - doručování - Návštěva lokálního depa ČP

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Srpen 25 14:13:52 CEST 2022

Dne 25.08.2022 v 13:05 Admin HWnews napsal(a):

> Vy mate nejake informace o strukture Ceske posty? Evidentne ne.

Tak minimálně mám povědomost tu, že se provoz rozdělil na dvě části -
pošty a doručování. Dříve se faily v doručování řešily u vedoucí místní
pošty, pak tam seděly dvě vedoucí, dneska musím kvůli doručování na depo
do Tábora. Vaši pracovníci rozdávají telefonní čísla, která nikdo
nebere, protože tam nikdo nesedí. Mně osobně je jedno, kolik bude na
poštách sedět úředníků, pokud budou služby fungovat.

> Nemyslite, ze to tedy melo byt schvaleno predem? Kdo za to muze? Posta?

Vy jste psal "neni to podpora, ale platba za sluzby, ktere si stat
objednal", jenomze právně to podpora je a na to jsem upozornil. Pokud
předem nebo následně, to řešit neumím.

> Naklady na vyrovnani dluhu jsou 5mld....kolik z toho je obsluha a kolik
> bylo cerpano presne nevim.

Ke konci roku 2020 jste měli úvěrový dluh 1,544 mld. Kč, ke konci roku
2021 to bude skoro 5 mld., přesné číslo nepřečtu, asi dalo hodně práce
to do výroční zprávy za rok 2021 tak moc rozkostičkovat.
https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/profil/vyrocni-zpravy

No tak jste si půjčili 5 mld. na podmíněnou pohledávku vůči státu. Teď
dostanete 7,5 mld. Nákladové úroky za rok 2020 činily 5 mil. Kč, v roce
2021 cca 47 mil. Kč (opět problém s čitelností).

Mimochodem, ztáta z roku 2020 ve výši 1,45 mld. Kč není způsobena tím
nedoplatkem od státu ve výši 1,5 mld., ten máte započítán ve výsledovce
stejně jako o rok později, jenom tam jsem nedokázal roční ztrátu
rozluštit. I přes masivní dotace ve výši 1,5 mld. ročně je Česká pošta
ve ztrátě kolem miliardy korun ročně. V poslední čitelné výroční zprávě
za rok 2020 máte vlastní kapitál společnosti 7,705 mld. Kč, z toho
dohadnou položku (to budou asi ty nároky vůči státu) 6,281 mld. Kč, rok
2021 se raději nepokouším luštit. Pokud by EK neschválila podporu, byli
byste zralí na konkurz (záporný vlatní kapitál).

> Jasne a predpokladam, ze rozpocet od statu vam chodi pravidelne...nemate
> treba 5 let vypadek... :-)

Tak třeba obce a kraje s účty ve Sberbank mají daleko větší výpadek než
Česká pošta a také to nějak řeší. Vy máte dostat 7,5 mld. Kč (za 5
let?), to je necelá desetina vašich příjmů za tu dobu. Nám příjmy přes
RUD (necelá polovina) chodí pravidelně, ale tak, jak daňoví poplatníci
platí, dotace nám chodí různě, teď místo ex ante přijdou 6, spíše 7
měsíců ex post, a to půjde o více než 10 % rozpočtu. S tím jsme také
nepočítali. Mimochodem, před pár minutami mi volali z ministerstva, že
musíme požádat o změnu rozhodnutí, zaplacené částky se liší od
rozhodnutí přesně o 1 haléř. Holt to šlo na 5 faktur (5 měsíců stavby),
cena bez DPH je přesně, ale cena včetně DPH o 1 haléř ustřelila. Takže
se to celé kvůli jednomu haléři zdrží o měsíc. Jenomže na dotační peníze
mám jinou poučku: "Kdo platí, ten poroučí." A docela mi to zjednodušuje
život. Takže večer napíšu traktát a požádám o změnu 2 parametrů (celkové
výdaje a vlastní prostředky) o 1 haléř, odešlu a budu čekat. Stejně jako
když chtěl kraj závěrečnou zprávu na stejnou akci poslat poštou či
osobně a přibalit DVD s fotkami (oni chtěli CD), splnil jsem to do
puntíku. Možná byste se na poště mohli tyto poučky naučit. Směrem k
zákazníkům proklientský přístup a směrem ke státu, který vás dotuje,
trochu pokory, protože ten stát vám ty peníze asi dát chce, jenom musí
dodržet úřední postup, navíc s mezinárodním prvkem.

> Mimochodem nikdo vam treba nenaridil provozovat Zasilkovnu, ktera jak
> sam pisete se vam nerentuje i kdyz uz tam defacto mate provozovnu....tak
> ji zkuste tech pet let provozovat. Mozna vam ji pak nekdo zaplati.

Víte proč řeším zásilkovnu? Protože se z mě neznámých důvodů tak moc
zvýšil poměr cena/výkon u České pošty, které tu v okolí celkem nedávno
patřilo skoro 100 % trhu, že jsem začal hledal jinou cestu, jak
poskytovat služby občanům na úrovni 21. století.

> 4.500Kc za rok.....no tak tomu rikam vejvar...za to natankujete 100l nafty?

Mimochodem, čím se vlastně chce Česká pošta zabývat v budoucnu?
Elektronické služby nerozvíjíte, kancelářské služby typu tisku,
copycentra, wifi jako v Rakousku také ne. Služby pro obchodníky
nerozvíjíte, vkladomaty neznáte, *boxy nemáte, o Poště partner se nemá
cenu bavit, to je všechno jen ne partnerství. Noviny jste si nechali
utéct, balíky také, úřední dopisy to čeká, až se rozšíří datové
schránky. Czechpoint a podobné e-služby provozujete se skřípěním zubů.

Úřední dopisy za 4500 Kč/200 obyvatel (tzn. 240 mil. Kč ročně přes celou
republiku) zesměšňujete. Co vlastně chcete v budoucnu dělat?

Standa