Re: OT Re: Aliexpress - doručování - Návštěva lokálního depa ČP

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Srpen 25 12:14:18 CEST 2022

> Na to, ze nikdo nebude zvedat telefony si zvykejte...na postach uz moc
> lidi nezbyva na to aby nekdo neco resil po telefonu. Koneckoncu si to
> tak vetsina lidi prala, aby se vyhazeli uradove.

To je ovšem problém podniku Česká pošta, že si udělal tak dementní
strukturu, na kterou nemá peníze. Nikdo jiný za to nemůže.

> https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-ceska-posta-dostane-z-eu-statni-podporu-75-miliardy-40403909
>
> Ja bych jen rad opravil nadpis clanku...neni to podpora, ale platba za
> sluzby, ktere si stat objednal. A jen pro informaci CP si musela aby
> prezila tech pet let vzit komercni uver, ktery sezral do tehle doby 5mld
> Kc a ac by se zdalo, ze to tedy ma dobry konec....ono neni vubec jasne
> zda a kdy nam tech 7.5 mld. stat zaplati.

Podle evropského práva jde o veřejnou podporu. Tudíž se to musí jako
veřejná podpora schválit.

Mně se moc líbí, jak divergují vyjádření České pošty:
- Omezujeme služby, protože stát za ně neplatí.
- My jsme ty peníze utratili ještě než nám je stát zaplatil.

Tak buď jste omezili služby nebo je stále držíte na úvěr. Ve skutečnosti
jste služby omezili, i tak jeli na dluh a od pošty jste odradili další
kvantum zákazníků.

Můžete mi prosím vaši větu "sezral do tehle doby 5mld Kc"? Jedete na 5
mld. úvěr nebo náklady na úvěr činí 5 mld.?

My obce, když děláme na dotaci větší akci, tak si taky bereme
překlenovací úvěr. Naše obec spustila stavbu, která měla být původně z
83 % dotována ex ante (předem), po zvýšení cen stavebních prací klesla
dotace někam k 70 %, pak přišlo rozpočtové provizorium, stavba je půl
roku hotová a kromě malé zálohy (asi 17 % ceny) jsme to celé táhli ze
svého. Kdybychom na to neměli, jeli bychom z úvěru. Prostě to tak je,
smiřte se s tím. To není nářek, to je jejn popis reality.

Kvalita služeb České pošty - doručování obyčejných a doporučených
zásilek, což je asi poslední věc, kterou používám, jde setrvale dolů. My
v obci máme štěstí, protože nás i po přesunu doručovatelek z místní
pošty do okresního města, obsluhuje převážně místní doručovatelka, která
má místní znalost. Jinde jsou na tom mnohem hůř, doručovatelky marně
pátrají po umístění adres ...

V místě a nejbližším okolí si zásilky, stejně jako okolní města a obce,
doručujeme sami. Před pár minutami mi pošťačka dala do ruky dodejku ze
zásilky, která byla odeslána 29.7. s příznakem "Neukládat, vhodit do
schránky", zásilky šly čtyři, dvě pošty to pochopily, pošta 14400
vykonala pokus o doručení 2.8., pak zásilku uložila, vydala ji 19.8. a
dodejku zpět doručila 25.8. Přitom šlo o platební výměr, který jsem jen
potřeboval prokazatelně vhodit do schránky. Místo toho musel jeden
důchodce do fronty na pobočku. Za tuto "službu" jsem zaplatil po slevách
81 Kč. Příště si adresáta odlovím, až bude na chalupě, bude to pro oba
příjemnější. Pošta tak postupně přijde i o poslední služby, které přes
ni čerpáme. Mimochodem, letos jsme na poštovném zaplatili celých 1562,42
Kč, před pěti lety při nižších cenách to bylo touto dobou 3x tolik. Z
toho prostě nevyžijete, když úřady jsou jedny z posledních, kdo ještě
masivně služby pošty využívá.

Standa