Re: OT Re: Aliexpress - zásilkovna

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Srpen 22 20:15:44 CEST 2022


Já bych řekl, že prostě poplet zásilkovnu s balíkovnou. Tu provozuje 
snad pošta, tam bych čekal že bez vobčanky ani ťuk:-)

S balíkovnou mám jen 1 zkušenost:
Objefnal jsem do fortuna-baru, otevřeno do 22, super. Jenže od informace 
že je k dispozici, tam měli stále zavřeno. Barman asi chytil covid:-). 
Za několik dní se zásilka přesunula na poštu a tam jsem musel vystát 
přesně tu frontu, který jsem se chtěl vyhnout.

PH

Dne 22.08.2022 v 20:00 Petr Labaj napsal(a):
> Nijak nechci zpochybňovat Vaše zkušenosti, i když moje jsou hodně jiné.
> Ale fakt, že jsem ve městě a tak je to asi trochu jednodušší.
>
> Ale zarazila mě Vaše věta: "Stejně tak, kdybych třeba zkončil v 
> nemocnici, tak
> jediná možnost jak nechat zásilku vyzvednout někým jiným je buď žádost 
> přes
> email, nebo někomu dát mobil.".
>
> Já od Zásilkovny dostanu vždy kód (mailem i přes SMS), a s tím si 
> zásilku vyzvednu.
> Takže kód (nějakých 6 znaků) snad můžu snadno někomu napsat nebo zavolat.
> To je jinde v Zásilkovně jinak?
>
> PL
>
> **********************
>
> Dne 22.8.2022 v 19:43 Libor napsal(a):
>> Za mě bych teda z osobní zkušenosti zásilkovnu nezvolil, zkušenosti 
>> vesměs negativní.
>>
>> Ty zásilky z Číny mi chodily na dvě adresy, buď Lázně Bělohrad nebo 
>> Jičín, naprosto náhodně. Obojí jak ze zaměstnání tak z domova trochu 
>> z ruky. Naštěstí do Bělohradu jezdili kolegové pracovat, tak mi občas 
>> zásilkovnu vyzvedli a do Jičína sestra, která mi to vyzvedla, ale 
>> pohodlné natož nějak předvídatelné to rozhodně nebylo.
>>
>> Další zkušenost se zásilkovnou a doručení na adresu, kdy doručili v 
>> neděli před polednem na adresu firmy, kde samozřejmě nikdo v tu dobu  
>> nebyl. Zásilka v hodnotě 10.000 Kč, odesílateli potom drze tvrdili že 
>> zásilku doručili, zřejmě asi proto že to tak mají v trackingu! Docela 
>> drzost, ale doba covidová to nějak přinesla, že nechce už nikdo 
>> podepsat převzetí zásilky. Ale nakonec jsem dostal zásilku novou, ale 
>> stálo  mě to nějaký čas a několik emailů s prodejcem.
>>
>> Další zkušenost je se Z-Boxem, který mám při cestě ze zaměstnání, 
>> zásilku doručili v pátek pozdě odpoledne, na webu suvéreně informace  
>> o možnosti prodloužení doby o jeden den, následně když v jejich 
>> aplikaci nebylo možné prodloužení provést, se přes email dozvíte že z 
>> kapacitních důvodů to není možné. Úložní doba končí naprosto 
>> nelogicky v neděli o půlnoci, ani přes email nemožnost prodloužit do 
>> 7h pondělí ráno, kdy bych si zásilku cestou do práce stihnul 
>> vyzvednout, když stejně ještě ráno na 100% lěžela v Z-boxu. Abych si 
>> pro ni zbytečně 10km jel autem se mi fakt nevyplatí.
>>
>> Další zkušenost kdy mi místo tohoto Z-boxu z kapacitních důvodů 
>> doručili na výdejní místo, které je sice nejblíže ale o 10km od 
>> Z-boxu. Tady naštěstí 2km od zaměstnání ale na opačnou stranu, takže 
>> zajížďka tam a zpět 2x 2km. Ale těch ušetřených 30kč to opravdu 
>> nenahradí. Navíc měli zásilku doručit druhý den, ale nějak to o 3 dny 
>> nestihli.
>>
>> Poslední perla byla, když jsme jako obec zažádali o Z-box, tak z 
>> důvodů že jsme malá obec tak to zamítli, hlavně že všechny nejbližší 
>> v okolí mají neustále přeplněné. spousta lidí přes naši obec 
>> projíždí, ale logiku asi u zásilkovny raději nehledat.
>>
>> Stejně tak, kdybych třeba zkončil v nemocnici, tak jediná možnost jak 
>> nechat zásilku vyzvednout někým jiným je buď žádost přes email, nebo 
>> někomu dát mobil. Tak nějak mi přišlo že jsme v 21. století a 
>> zásilkovna se tím chlubí, ale toto je tak z doby kamenné.
>>
>> Naprosto odlišné zkušenosti mám s Balíkovnou od ČP, stačí přeposlat 
>> kód a balík múže vyzvednout kdokoliv, mají celkem slušnou aplikaci, 
>> kam si přidáte kontakty (email nebo telefon) a jakmile se shoduje s 
>> uvedenou na balíku, dostanete krom SMS i upozornění v aplikaci a 
>> zásilka se Vám automaticky přidá do seznamu. Rychlost doručení do 
>> druhého dne. Snad jediná nevýhoda je odpolední otevírací hodiny jen 3 
>> dny v týdnu, ale není problém poslat kód v SMS a zastavit se pro 
>> balík i mimo otvírací hodiny. Aplikace funguje i na zásilky LFxx z Číny.
>>
>> Často bývají i  levnější než zásilkovna. A naposledy mi šel balík 
>> 25kg za 150kč a doručen druhý den, to si myslím, že zásilkovna ani 
>> nezvádne.
>>
>> Libor
>> Dne 22.08.2022 v 17:07 Petr Zahradník napsal(a):
>>> To už tu bylo a pak to naštěstí vzdali. Ano, fungovalo to přesně 
>>> tak, že nikdo dopředu nevěděl, jak zásilku pošlou. A když los padl 
>>> na Zásilkovnu, tak to opravdu odeslali na tu nejbližší vzduchem. V 
>>> mém případě to ovšem bylo na druhém kopci přes řeku. Za prvé měli 
>>> blbou otvírací dobu, za druhé to byl pěkný kus cesty. Řešil jsem to 
>>> dvěma způsoby. První způsob, pokud jsem to zboží zase až tak nutně 
>>> nepotřeboval, tak jsem zásilku jednoduše nevyzvedl. Nejel jsem tam. 
>>> A pak jsem si ji vyreklamoval s tím, že jsem si objednal dodání na 
>>> adresu, ale nikdo mi to na adresu nedodal. Zásilka se vrátila do 
>>> Číny. Vždy jsem dostal peníze zpět. Druhý způsob, pokud jsem to 
>>> zboží opravdu potřeboval, tak jsem si tedy pro něj zajel. A následně 
>>> jsem reklamoval dodání s tím, že mi vznikly vícenáklady, protože mi 
>>> zboží doručili na úplně jinou adresu, kam jsem musel dojet, a žádal 
>>> jsem refundaci 5 USD. Vždy jsem tuto refundaci dostal.
>>>
>>> Ono tohle doručování do Zásilkovny vážně není dobrý nápad, když 
>>> požadujete dodání na adresu. Však na poštu také nadáváte, když 
>>> zásilku nedovezou domů, ale musíte si pro ni na poštu. A toto je 
>>> stejný přístup. Pokud si nevyberete vyloženě Zásilkovnu, pak chcete 
>>> zásilku dodat do schránky, a ne někde jezdit po městě. Jistě, že se 
>>> tím paní nejlepší podnikatelka ze všech Kijonková chlubila, jak vozí 
>>> z Číny zásilky, ale co jsem kdy četl reakce lidí, tak byly 
>>> negativní. Kdyby to bylo férové jednání - chci to do Zásilkovny, vím 
>>> o tom, souhlasím - OK, nemám problém. Ale takhle? Chápu, že si 
>>> chtěla zařídit nějaký kšeft, ale pak měla tedy doručovat na adresu, 
>>> ne do prodejny cigaret nebo barvy/laky.
>>>
>>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>>> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>>> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomáš Koželuh
>>> Sent: Monday, August 22, 2022 4:26 PM
>>> To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
>>> Subject: RE: OT Re: Aliexpress - zásilkovna
>>>
>>> Jenže Číňan se nebude ptát, do které Zásilkovny to doručit. Prostě 
>>> to doručí do nejbližší v okolí, což může být místo nekompatibilní s 
>>> pracovní dobou nebo to může být o dvě vesnice vedle, protože místní 
>>> Zásilkovna už nemá kapacity.
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr 
>>> Labaj
>>> Sent: Monday, August 22, 2022 3:42 PM
>>> To: hw-list na list.hw.cz
>>> Subject: Re: OT Re: Aliexpress - zásilkovna
>>>
>>> Mám to stejně.
>>> Je-li možnost použít Zásilkovnu, vždy ji zvolím.
>>>
>>> Pokud tady v konferenci uspořádáme referendum (které pak bude pro 
>>> Aliexpress závazné), tak rozhodně hlasuji pro Zásilkovnu.
>>>
>>> Nechávám si to posílat do kosmetického salonu pro zvířata.
>>> Já na zvířata moc nejsem, ale dělají tam děsně pěkné baby.
>>> Nicméně Zásilkovnu bych volil i bez tohoto bonusu.


Další informace o konferenci Hw-list