Re: OT Re: Aliexpress - zásilkovna
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Pondělí Srpen 22 20:15:44 CEST 2022
Já bych řekl, že prostě poplet zásilkovnu s balíkovnou. Tu provozuje
snad pošta, tam bych čekal že bez vobčanky ani ťuk:-)
S balíkovnou mám jen 1 zkušenost:
Objefnal jsem do fortuna-baru, otevřeno do 22, super. Jenže od informace
že je k dispozici, tam měli stále zavřeno. Barman asi chytil covid:-).
Za několik dní se zásilka přesunula na poštu a tam jsem musel vystát
přesně tu frontu, který jsem se chtěl vyhnout.
PH
Dne 22.08.2022 v 20:00 Petr Labaj napsal(a):
> Nijak nechci zpochybňovat Vaše zkušenosti, i když moje jsou hodně jiné.
> Ale fakt, že jsem ve městě a tak je to asi trochu jednodušší.
>
> Ale zarazila mě Vaše věta: "Stejně tak, kdybych třeba zkončil v
> nemocnici, tak
> jediná možnost jak nechat zásilku vyzvednout někým jiným je buď žádost
> přes
> email, nebo někomu dát mobil.".
>
> Já od Zásilkovny dostanu vždy kód (mailem i přes SMS), a s tím si
> zásilku vyzvednu.
> Takže kód (nějakých 6 znaků) snad můžu snadno někomu napsat nebo zavolat.
> To je jinde v Zásilkovně jinak?
>
> PL
>
> **********************
>
> Dne 22.8.2022 v 19:43 Libor napsal(a):
>> Za mě bych teda z osobní zkušenosti zásilkovnu nezvolil, zkušenosti
>> vesměs negativní.
>>
>> Ty zásilky z Číny mi chodily na dvě adresy, buď Lázně Bělohrad nebo
>> Jičín, naprosto náhodně. Obojí jak ze zaměstnání tak z domova trochu
>> z ruky. Naštěstí do Bělohradu jezdili kolegové pracovat, tak mi občas
>> zásilkovnu vyzvedli a do Jičína sestra, která mi to vyzvedla, ale
>> pohodlné natož nějak předvídatelné to rozhodně nebylo.
>>
>> Další zkušenost se zásilkovnou a doručení na adresu, kdy doručili v
>> neděli před polednem na adresu firmy, kde samozřejmě nikdo v tu dobu
>> nebyl. Zásilka v hodnotě 10.000 Kč, odesílateli potom drze tvrdili že
>> zásilku doručili, zřejmě asi proto že to tak mají v trackingu! Docela
>> drzost, ale doba covidová to nějak přinesla, že nechce už nikdo
>> podepsat převzetí zásilky. Ale nakonec jsem dostal zásilku novou, ale
>> stálo mě to nějaký čas a několik emailů s prodejcem.
>>
>> Další zkušenost je se Z-Boxem, který mám při cestě ze zaměstnání,
>> zásilku doručili v pátek pozdě odpoledne, na webu suvéreně informace
>> o možnosti prodloužení doby o jeden den, následně když v jejich
>> aplikaci nebylo možné prodloužení provést, se přes email dozvíte že z
>> kapacitních důvodů to není možné. Úložní doba končí naprosto
>> nelogicky v neděli o půlnoci, ani přes email nemožnost prodloužit do
>> 7h pondělí ráno, kdy bych si zásilku cestou do práce stihnul
>> vyzvednout, když stejně ještě ráno na 100% lěžela v Z-boxu. Abych si
>> pro ni zbytečně 10km jel autem se mi fakt nevyplatí.
>>
>> Další zkušenost kdy mi místo tohoto Z-boxu z kapacitních důvodů
>> doručili na výdejní místo, které je sice nejblíže ale o 10km od
>> Z-boxu. Tady naštěstí 2km od zaměstnání ale na opačnou stranu, takže
>> zajížďka tam a zpět 2x 2km. Ale těch ušetřených 30kč to opravdu
>> nenahradí. Navíc měli zásilku doručit druhý den, ale nějak to o 3 dny
>> nestihli.
>>
>> Poslední perla byla, když jsme jako obec zažádali o Z-box, tak z
>> důvodů že jsme malá obec tak to zamítli, hlavně že všechny nejbližší
>> v okolí mají neustále přeplněné. spousta lidí přes naši obec
>> projíždí, ale logiku asi u zásilkovny raději nehledat.
>>
>> Stejně tak, kdybych třeba zkončil v nemocnici, tak jediná možnost jak
>> nechat zásilku vyzvednout někým jiným je buď žádost přes email, nebo
>> někomu dát mobil. Tak nějak mi přišlo že jsme v 21. století a
>> zásilkovna se tím chlubí, ale toto je tak z doby kamenné.
>>
>> Naprosto odlišné zkušenosti mám s Balíkovnou od ČP, stačí přeposlat
>> kód a balík múže vyzvednout kdokoliv, mají celkem slušnou aplikaci,
>> kam si přidáte kontakty (email nebo telefon) a jakmile se shoduje s
>> uvedenou na balíku, dostanete krom SMS i upozornění v aplikaci a
>> zásilka se Vám automaticky přidá do seznamu. Rychlost doručení do
>> druhého dne. Snad jediná nevýhoda je odpolední otevírací hodiny jen 3
>> dny v týdnu, ale není problém poslat kód v SMS a zastavit se pro
>> balík i mimo otvírací hodiny. Aplikace funguje i na zásilky LFxx z Číny.
>>
>> Často bývají i levnější než zásilkovna. A naposledy mi šel balík
>> 25kg za 150kč a doručen druhý den, to si myslím, že zásilkovna ani
>> nezvádne.
>>
>> Libor
>> Dne 22.08.2022 v 17:07 Petr Zahradník napsal(a):
>>> To už tu bylo a pak to naštěstí vzdali. Ano, fungovalo to přesně
>>> tak, že nikdo dopředu nevěděl, jak zásilku pošlou. A když los padl
>>> na Zásilkovnu, tak to opravdu odeslali na tu nejbližší vzduchem. V
>>> mém případě to ovšem bylo na druhém kopci přes řeku. Za prvé měli
>>> blbou otvírací dobu, za druhé to byl pěkný kus cesty. Řešil jsem to
>>> dvěma způsoby. První způsob, pokud jsem to zboží zase až tak nutně
>>> nepotřeboval, tak jsem zásilku jednoduše nevyzvedl. Nejel jsem tam.
>>> A pak jsem si ji vyreklamoval s tím, že jsem si objednal dodání na
>>> adresu, ale nikdo mi to na adresu nedodal. Zásilka se vrátila do
>>> Číny. Vždy jsem dostal peníze zpět. Druhý způsob, pokud jsem to
>>> zboží opravdu potřeboval, tak jsem si tedy pro něj zajel. A následně
>>> jsem reklamoval dodání s tím, že mi vznikly vícenáklady, protože mi
>>> zboží doručili na úplně jinou adresu, kam jsem musel dojet, a žádal
>>> jsem refundaci 5 USD. Vždy jsem tuto refundaci dostal.
>>>
>>> Ono tohle doručování do Zásilkovny vážně není dobrý nápad, když
>>> požadujete dodání na adresu. Však na poštu také nadáváte, když
>>> zásilku nedovezou domů, ale musíte si pro ni na poštu. A toto je
>>> stejný přístup. Pokud si nevyberete vyloženě Zásilkovnu, pak chcete
>>> zásilku dodat do schránky, a ne někde jezdit po městě. Jistě, že se
>>> tím paní nejlepší podnikatelka ze všech Kijonková chlubila, jak vozí
>>> z Číny zásilky, ale co jsem kdy četl reakce lidí, tak byly
>>> negativní. Kdyby to bylo férové jednání - chci to do Zásilkovny, vím
>>> o tom, souhlasím - OK, nemám problém. Ale takhle? Chápu, že si
>>> chtěla zařídit nějaký kšeft, ale pak měla tedy doručovat na adresu,
>>> ne do prodejny cigaret nebo barvy/laky.
>>>
>>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>>> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>>> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomáš Koželuh
>>> Sent: Monday, August 22, 2022 4:26 PM
>>> To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
>>> Subject: RE: OT Re: Aliexpress - zásilkovna
>>>
>>> Jenže Číňan se nebude ptát, do které Zásilkovny to doručit. Prostě
>>> to doručí do nejbližší v okolí, což může být místo nekompatibilní s
>>> pracovní dobou nebo to může být o dvě vesnice vedle, protože místní
>>> Zásilkovna už nemá kapacity.
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr
>>> Labaj
>>> Sent: Monday, August 22, 2022 3:42 PM
>>> To: hw-list na list.hw.cz
>>> Subject: Re: OT Re: Aliexpress - zásilkovna
>>>
>>> Mám to stejně.
>>> Je-li možnost použít Zásilkovnu, vždy ji zvolím.
>>>
>>> Pokud tady v konferenci uspořádáme referendum (které pak bude pro
>>> Aliexpress závazné), tak rozhodně hlasuji pro Zásilkovnu.
>>>
>>> Nechávám si to posílat do kosmetického salonu pro zvířata.
>>> Já na zvířata moc nejsem, ale dělají tam děsně pěkné baby.
>>> Nicméně Zásilkovnu bych volil i bez tohoto bonusu.
Další informace o konferenci Hw-list