Re: OT Re: Aliexpress - zásilkovna

Libor xlibor na tiscali.cz
Pondělí Srpen 22 19:43:25 CEST 2022


Za mě bych teda z osobní zkušenosti zásilkovnu nezvolil, zkušenosti 
vesměs negativní.

Ty zásilky z Číny mi chodily na dvě adresy, buď Lázně Bělohrad nebo 
Jičín, naprosto náhodně. Obojí jak ze zaměstnání tak z domova trochu z 
ruky. Naštěstí do Bělohradu jezdili kolegové pracovat, tak mi občas 
zásilkovnu vyzvedli a do Jičína sestra, která mi to vyzvedla, ale 
pohodlné natož nějak předvídatelné to rozhodně nebylo.

Další zkušenost se zásilkovnou a doručení na adresu, kdy doručili v 
neděli před polednem na adresu firmy, kde samozřejmě nikdo v tu dobu  
nebyl. Zásilka v hodnotě 10.000 Kč, odesílateli potom drze tvrdili že 
zásilku doručili, zřejmě asi proto že to tak mají v trackingu! Docela 
drzost, ale doba covidová to nějak přinesla, že nechce už nikdo podepsat 
převzetí zásilky. Ale nakonec jsem dostal zásilku novou, ale stálo  mě 
to nějaký čas a několik emailů s prodejcem.

Další zkušenost je se Z-Boxem, který mám při cestě ze zaměstnání, 
zásilku doručili v pátek pozdě odpoledne, na webu suvéreně informace  o 
možnosti prodloužení doby o jeden den, následně když v jejich aplikaci 
nebylo možné prodloužení provést, se přes email dozvíte že z kapacitních 
důvodů to není možné. Úložní doba končí naprosto nelogicky v neděli o 
půlnoci, ani přes email nemožnost prodloužit do 7h pondělí ráno, kdy 
bych si zásilku cestou do práce stihnul vyzvednout, když stejně ještě 
ráno na 100% lěžela v Z-boxu. Abych si pro ni zbytečně 10km jel autem se 
mi fakt nevyplatí.

Další zkušenost kdy mi místo tohoto Z-boxu z kapacitních důvodů doručili 
na výdejní místo, které je sice nejblíže ale o 10km od Z-boxu. Tady 
naštěstí 2km od zaměstnání ale na opačnou stranu, takže zajížďka tam a 
zpět 2x 2km. Ale těch ušetřených 30kč to opravdu nenahradí. Navíc měli 
zásilku doručit druhý den, ale nějak to o 3 dny nestihli.

Poslední perla byla, když jsme jako obec zažádali o Z-box, tak z důvodů 
že jsme malá obec tak to zamítli, hlavně že všechny nejbližší v okolí 
mají neustále přeplněné. spousta lidí přes naši obec projíždí, ale 
logiku asi u zásilkovny raději nehledat.

Stejně tak, kdybych třeba zkončil v nemocnici, tak jediná možnost jak 
nechat zásilku vyzvednout někým jiným je buď žádost přes email, nebo 
někomu dát mobil. Tak nějak mi přišlo že jsme v 21. století a zásilkovna 
se tím chlubí, ale toto je tak z doby  kamenné.

Naprosto odlišné zkušenosti mám s Balíkovnou od ČP, stačí přeposlat kód 
a balík múže vyzvednout kdokoliv, mají celkem slušnou aplikaci, kam si 
přidáte kontakty (email nebo telefon) a jakmile se shoduje s uvedenou na 
balíku, dostanete krom SMS i upozornění v aplikaci a zásilka se Vám 
automaticky přidá do seznamu. Rychlost doručení do druhého dne. Snad 
jediná nevýhoda je odpolední otevírací hodiny jen 3 dny v týdnu, ale 
není problém poslat kód v SMS a zastavit se pro balík i mimo otvírací 
hodiny. Aplikace funguje i na zásilky LFxx z Číny.

Často bývají i  levnější než zásilkovna. A naposledy mi šel balík 25kg 
za 150kč a doručen druhý den, to si myslím, že zásilkovna ani nezvádne.

Libor
Dne 22.08.2022 v 17:07 Petr Zahradník napsal(a):
> To už tu bylo a pak to naštěstí vzdali. Ano, fungovalo to přesně tak, že nikdo dopředu nevěděl, jak zásilku pošlou. A když los padl na Zásilkovnu, tak to opravdu odeslali na tu nejbližší vzduchem. V mém případě to ovšem bylo na druhém kopci přes řeku. Za prvé měli blbou otvírací dobu, za druhé to byl pěkný kus cesty. Řešil jsem to dvěma způsoby. První způsob, pokud jsem to zboží zase až tak nutně nepotřeboval, tak jsem zásilku jednoduše nevyzvedl. Nejel jsem tam. A pak jsem si ji vyreklamoval s tím, že jsem si objednal dodání na adresu, ale nikdo mi to na adresu nedodal. Zásilka se vrátila do Číny. Vždy jsem dostal peníze zpět. Druhý způsob, pokud jsem to zboží opravdu potřeboval, tak jsem si tedy pro něj zajel. A následně jsem reklamoval dodání s tím, že mi vznikly vícenáklady, protože mi zboží doručili na úplně jinou adresu, kam jsem musel dojet, a žádal jsem refundaci 5 USD. Vždy jsem tuto refundaci dostal.
>
> Ono tohle doručování do Zásilkovny vážně není dobrý nápad, když požadujete dodání na adresu. Však na poštu také nadáváte, když zásilku nedovezou domů, ale musíte si pro ni na poštu. A toto je stejný přístup. Pokud si nevyberete vyloženě Zásilkovnu, pak chcete zásilku dodat do schránky, a ne někde jezdit po městě. Jistě, že se tím paní nejlepší podnikatelka ze všech Kijonková chlubila, jak vozí z Číny zásilky, ale co jsem kdy četl reakce lidí, tak byly negativní. Kdyby to bylo férové jednání - chci to do Zásilkovny, vím o tom, souhlasím - OK, nemám problém. Ale takhle? Chápu, že si chtěla zařídit nějaký kšeft, ale pak měla tedy doručovat na adresu, ne do prodejny cigaret nebo barvy/laky.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomáš Koželuh
> Sent: Monday, August 22, 2022 4:26 PM
> To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: RE: OT Re: Aliexpress - zásilkovna
>
> Jenže Číňan se nebude ptát, do které Zásilkovny to doručit. Prostě to doručí do nejbližší v okolí, což může být místo nekompatibilní s pracovní dobou nebo to může být o dvě vesnice vedle, protože místní Zásilkovna už nemá kapacity.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
> Sent: Monday, August 22, 2022 3:42 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: OT Re: Aliexpress - zásilkovna
>
> Mám to stejně.
> Je-li možnost použít Zásilkovnu, vždy ji zvolím.
>
> Pokud tady v konferenci uspořádáme referendum (které pak bude pro Aliexpress závazné), tak rozhodně hlasuji pro Zásilkovnu.
>
> Nechávám si to posílat do kosmetického salonu pro zvířata.
> Já na zvířata moc nejsem, ale dělají tam děsně pěkné baby.
> Nicméně Zásilkovnu bych volil i bez tohoto bonusu.
>
> PL
>
> ******************
>
> Dne 22.8.2022 v 12:13 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Za mě teda zásilkovna absolutně vede.
>> Když nějaký eshop neumí záslikovnu a danou věc mají i jinde, objednám
>> tam kde zásilkovnu umí.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list