Re: OT Re: Aliexpress - doručování - dotaz na Admina (RV)

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Srpen 22 17:23:42 CEST 2022

> Shrnutí: Pošta se mi možná pokusí doručit balík, když nejsem doma a pak
> má narváno, případně mě o zásilce ani neinformuje. Má blbou otvírací
> dobu a je dál. Zásilkoven mám blíž tak min. 10, vydání hned i bez
> vyvolávacího systému. Nejmíň 3 z nich mají lepší otvírací dobu.
>
> Poznámka: V rámci minimalizace šíření osobních údajů adresu zásilkovny
> zpravidla píšu všude, kde nějaké eshopy adresu vyžadují.
>
> PH

Přiznám se, že úplně nechápu, proč některé eshopy neumožňují využití
Balíkovy nebo doručení na poštu, nebo Zásilkovnu, nebo Parcelshop.
Bydlím ve vesnici, celých 400 obyvatel a průběh doručení bývá následující:

Česká pošta - nebere karty, jedu si pro to do Balíkovny, kam bych si to
nechal poslat hned, kdyby to šlo.
PPL, DPD, Geis : v 8 ráno mi přijde SMS, že budou dnes doručovat zásilku
mezi x-y. Štěpné, zvlášť když nesedím doma. Chlápek, co vozí PPL, už
předem volá, jestli mi to má zase nechat na Parcelshopu.
Alza: osobní vyzvednutí 30 km tam, 30 km zpátky. AlzaBox - platba kartou
při převzetí jen u některých zásilek. Rezignoval jsem.

Podotýkám, že po několika špatných zkušenostech akceptuji prakticky
výhradně dobírku, případně ex post fakturu. Případy, kdy platím předem,
bych spočítal na prstech jedné ruky ročně (prakticky výhradně jde o
objednávky pro ženu, která to "musi" mít a já chci mít klid :-D).

Z mého pohledu jsou Balíkovna a Zásilkovna ekvivalentní, mám to stejně
daleko a otevírací doba je podobná. S personálem jsem navázal dobré
vztahy, takže pokud to jde, preferuji je. S poměrně velkým odstupem je
PPL, protože Parcelshop jsem začal používat, až když zprovoznili platbu
kartou (je na výdejním místě Zásilkovny, kde to šlo od začátku).

Tak jsem se vykecal :-D

jf