OT historicke paralely (8051)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Srpen 20 23:10:44 CEST 2022

Na defektoskopii se zpravidla používají vysoké energie. Buď přímo
nějakej gamazářič, nebo rengen s hodně velkým napětím a filtrem, aby z
toho nižší energie nelezly, čímž se odstraní komplikace s beam hardening
efektem.

Jenže ty vysokoenergetický fotony mají nízkou účinnost interakce s
lehkými materiály. Když se k tomu přidá mizivá tloušťka oblasti, kde je
potřeba exponovat, tak je účinnost 00nic.

U veterináře, nebo zubaře, by mohl být úspěch větší. Ale taky to bude na
dýl.
Škoda že nemám programátor na EPROM, zkusil bych to v práci na full
spectrum 120 kV, z něho něco leze už od 5-7 keV.

Poznámka k tý rotační rengence: To je s rotační anodou. Když se udělá
velmi malej bod ze kterého září a na ten bod dopadaj elektrony třeba 100
kV 50 mA, tak se poněkud opotřebovává. Proto se dělají rengenky s
rotační anodou, kde elektrony pálej na rotor a ohřívaj na něm řádově
větší plochu, ale zvenku to pořád jakoby září z jednoho bodu. Jenže když
neco rotuje ve vakuu, tak to není jak chladit...

2 obrázky, rotační vs vodou chlazená:

PH